| 
 
     V sobotu 2. 9. 2000 se konal v bratislavské vozovně Krasňany den otevřených dveří. Využili jsme proto s Mírou Klasem pozvání bratislavských fandů a vypravili se za nimi. 
 Hned u nádraží, tedy vlastně na Hlavné stanici, jsme viděli zdejší provedení v Plzni velmi populárního čajíčku, tedy celoplošné reklamy na Yellow Label Tea - Lipton. Protože jsme zde v Bratislavě byli už brzy ráno, šli jsme se projít po městě a cestou jsme viděli převoz sněhového pluhu. V létě to vypadalo trochu komicky. 
 Zde byly vystaveny všechny typy tramvají, včetně tří historických vozů, které vyjížděly do města pro další zájemce o den otevřených dveří. Byl zde i zajímavý sněhový pluh. V Plzni totiž už žádný tramvajový nemáme. 
 
 
 
 
 
 Tyto fotky z roku 2000 pochází z centra Bratislavy, kromě té vpravo, která je z konečné Zlaté Piesky. Následuje pár zajímavých fotografií z léta 2006. Zdejší historický vůz T2 považuji za nejlepší dochovanou Tédvojku vůbec. Podobá se nejvíce plzeňským vozům, které dojezdily v původní podobě s jedním reflektorem a vousy. Pražský muzejní vůz ve Střešovicích je sice také nádherný, ale bohužel se s ním díky tyčovému sběrači příliš často v ulicích nesetkáme. 
         
         Najdeme zde však bohužel i úseky tratí připomínající spíše Ukrajinu. 
         Jak je patrné z fotografií, tramvajový vozový park zde až do roku 2014 tvořily pouze vysokopodlažní vozy typu T3, K2 a T6 a jejich různé modernizované verze. Již 25 vozů K2 prošlo od roku 2000 u firmy Pars nova modernizací na typ K2S. 
 
         Svezení s těmito vozy je příjemné, dalo by se dokonce říci, že jde snad o nejlepší tramvaje jaké kdy tento výrobce vyrobil. Nezbývá si tedy než přát, aby také dlouho spolehlivě sloužily. Více o nich také ZDE. Další navštívené slovenské tramvajové provozy 
 
 © Jan Šlehofer 
 |