Bydhošť (Bydgoszcz) Město Bydhošť (Bydgoszcz) leží na soutoku řek Vysly a Brdy, je osmým největším polským městem a žije zde cca 358 000 obyvatel. Historické centrum města je pěkné, opravené, s pěšími zónami v úzkých uličkách i podél řeky Brdy a kolem dalších vodních ploch. Koňka zde byla v provozu od roku 1888 a již v roce 1896 tu vyjela také tramvaj elektrická. V současné době je tramvajová síť o rozchodu 1000mm dlouhá přes 30km, délka desíti provozovaných linek je přes 70 km. Převládají dvoukolejné tratě, s vyjímkou úseku před konečnou Wilczak, kde je trať jednokolejená i s výhybnou.
Vozový park tvoří hlavně typické polské vozy Konstal 105Na, tedy úzkorozchodná obdoba známějších 805Na. I zde se objevují modernizované vozy (ale pouze v malé míře), zde označené 805Nm (foto vpravo).
V roce 2008 jsou nakoupeny první dva nízkopodlažní vozy Pesa 122N (Tramicius). Pětičlánkové vozy s pevnými podvozky mají délku necelých 32 metrů. Až po roce 2017 začínají větší dodávky vozů Pesa známých pod jménem Swing a to jak v pětičlánkovém, tak také v kratším tříčlánkovém provedení. Tříčlánkové tak připomínají naše Astry, ale jde již o podstatně modernější vozy ve 100% nízkopodlažním provedení.
Za zmínku určitě stojí, že právě výrobce Pesa v tomto městě sídlí a závod na výrobu nejen tramvají, ale také vlaků, stojí hned vedle nádraží (viz. poslední snímek).
Další navštívené polské tramvajové provozy
© Jan Šlehofer
|