Město Gotha dalo jméno slavným dvounápravovým vozů, které se zde vyráběly a jezdily prakticky po celém východním Německu. Jejich výrobu ukončila v šedesátých
letech až dohoda o mezinárodním obchodu, dle které byly do NDR již dodávány výhradně tramvaje z Tatry Smíchov.
Město Gotha leží nedaleko Erfurtu a má asi 40 tisíc obyvatel. Tramvajová síť je malá. Od nádraží vyjíždějí dvě městské linky č. 1 a 2 a také zajímavá příměstská
linka č. 4 tzv. Thüringer Waldbahn. Její trasa přes město se shoduje s linkou č. 1,
avšak pokračuje po jednokolejné trati s výhybnami přes několik vesnic až
do obce Tarbaz. Ve Waltershausenu na linku 4 navazuje odbočná trať na níž pendluje jeden vůz linky č. 6 do centra této obce. Nasazován je zde jeden ze dvou
vozů KT4, který je upraven pro obousměrný provoz dosazením druhého čela. Dveře má však pouze na jedné straně.
Obecně je zdejší vozový park poměrně zastaralý. Kromě vozů KT4 je zde několik vozů Düwag ve dvou a tříčlánkovém provedení. Právě tříčlánkové vozy se středním nízkopodlažním článkem jsou zdejší jediné, alespoň
částečně nízkopodlažní vozy.
V sobotu 20. 9. 2014 probíhal v tramvajové vozovně den otevřených dveří u příležitosti oslav 120. let tramvají a 85. let Thüringer Waldbahn.
Ve vozovně byly k prohlédnutí různé tramvajové vozy včetně pracovních, nechyběly modelová kolejiště, možnost zakoupení různých suvenýrů a občerstvení.
Z vozovny vyjíždělo do města i na příměstskou trať několik historických vozů, včetně zapůjčeného vozu č. 7 ze Zwickau.