.
(2009)
Jízdní doba linky je cca 24 minut a v síti je 2 x 14 stanic. Tramvajová trať je vedena většinou ulicemi bez automobilového provozu a průměrná cestovní rychost 17,25 km/hod je údajně nejvyšší v lotyšsku. Tramvajová trať však není místy v příliš dobrém stavu a z výše uvedených lotyšských měst je na tom nejhůře, avšak úplná "Ukrajina" to není.
Současný vozový park tvoří české tramvaje KT4SU a KT4D. Dvacet vozů KT4SU bylo dodáno v osmdesátých letech, z nichž dnes je již mnoho vyřazeno. Od roku 2000 bylo však zakoupeno postupně dvanáct vozů KT4D z německa z měst Cotbus, Gera a Erfurt. Ve vozech jsou nainstalovány české označovače od Mikroelektroniky a jízdenky je možné zakoupit předem, nebo u řidiče. Nejsou ale přestupné.
V roce 2023 probíhá na mnohých místech rekonstrukce tratí. Během ní je provoz na několika úsecích veden jednokolejně, zatím co druhá kolej je v rekonstrukci. Zajímavé je, že i mnohé úseky trati nové konstrukce i s pryžovými bokovnicemi, jsou následně vkusně zadlážděny do původní podoby, tedy např. i jen vyskládanými velkými kameny.
Při své cestě pobaltím v září 2023 jsme město navštívili však bohužel během tří denní úplné tramvajové výluky. Během těchto tří dní probíhá rekonstrukce celé smyčky Brivibas iela. Od roku 2013 je v provozu prodloužení tramvajové trati sídlištěm v jižní části města až do ulice M. Kempese. Na úseku o délce 1,7 km je tak obsluhováno nových pět stanic a význam tramvaje s trasou skrz sídliště se tak zvýšil.
Na pobřeží moře, nedaleko sídliště Karosta, je u parkoviště k vidění tramvaj Tatra KT4D bývalého čísla 245 (ex. Erfurt 459). V letní sezóně zde slouží patrně jako "Kafe tramvaj".
Další navštívené lotyšské tramvajové provozy
© Jan Šlehofer
|