


Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.
|
některé již neprovozované typy: Křižík, Ringhoffer, Trabuko, T1, T2, T3, T3G, T3R.P, KT8D5, T3M, Astra, K3R-NT, Historický vůz T3 (č. 192) I v době, kdy ještě T3 byly nasazovány v Plzni v pravidelném provozu, bychom vůz v původním stavu
marně hledali. I jen při velkých prohlídkách vozů T3 docházelo k různým jejich úpravám. Ať už se jednalo jen o potažené vypolstrované laminátové sedačky,
moderní osvětlení, novou podlahu, či panel řidiče. V roce 2006 byly dokonce všechny vozy vybaveny moderním informačním systémem a poptávkovým otevíráním
dveří. Rovněž slušivý žlutošedý vnější nátěr vozidel již vytlačil podobu původní a tak červenou tramvaj,
které v Plzni, stejně jako v ostatních městech jezdily desítky let, bychom si mohli připomenout jen z fotografií.
Bylo tedy vhodné, vyčlenit jeden tramvajový vůz T3, který by zůstal ve své původní nezměněné podobě, tedy se starými laminátovými sedačkami, původním zářivkovým osvětlením, bez reklamních boxů, cardmanů ....
Zajímavým byl i jeho žlutobílý nátěr,
ve kterém část plzeňských tramvají jezdila. Fotografie vozu ještě ve žlutobílém nátěru jsou na stránce o objednané fotojízdě s tímto vozem.
Také jsme se s vozem v této podobě měli možnost setkat ještě při oslavách 110 let MHD v Plzni.
Vztah PMDP k historickým vozů se v posledních letech zlepšil. Na podzim 2010 se začíná na voze 192 nejprve pracovat ve vozovně Slovany a 30. 9. 2010 je odvezen do dílen v Cukrovarské ulici. Zde je podroben větším opravám a je mu navrácen také původní červený nátěr.
Veřejnost se s vozem v této podobě mohla poprvé svést při Historickém víkendu v červnu 2011.
Další historická vozidla:
Historické vozy T3 (T4) mají také např. v Praze, Drážďanech či Chemnitz.
Další podobné stránky:
některé již neprovozované typy: Křižík, Ringhoffer, Trabuko, T1, T2, T3, T3G, T3R.P, KT8D5, T3M, Astra, K3R-NT, © Jan Šlehofer
|