Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy











Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

Plzeňské tramvaje - Apríl 2004

Nejnovější jasné zprávy - 1. 4. 2004

1. dubna 2004 byla představena nová nízkopodlažní tramvaj

Kuk!

LTM 99.99 - Maxtra - Asynchronní maxitramvaj - moderní nízkopodlažní mnohočlánkový vůz

Jedná se o moderní mnohočlánkový vůz, koncepčně vycházející z tramvaje Astra. Tramvaj se skládá z mnoha článků s pevnými hnanými podvozky, mezi nimiž jsou otočně zavěšeny nízkopodlažní články s výškou podlahy 350 mm nad temenem kolejnice. Dveře jsou vně předsuvné dvoukřídlé. Elektrická výzbroj Maxlin je umístěna v kontejnerech na střeše vozidla a napájí mnoho asynchronních elektromotorů s vlastní ventilací.



Vlečné vozy opět v Plzni

I v Plzni se v nejbližší době setkáme opět v provozu s vlečnými vozy. Po vzoru Ostravy a Brna, kde probíhajá testy nových nízkopodlažních vlečných vozů VV60LF, se i plzeňáci budou moci opět svézt ve vlečných vozech. Stejně jako ve výše uvedených městech, jsou vleky určené pro starší spolubčany. Zatím, co v Ostravě a Brně se jedná o vleky nízkopodlažní, umožňující starším lidem snažší nástup do vozidla, v Plzni si budou starší cestující moci připomenout, jak se cestovalo dříve a že tedy mají být vděční za to co je. První vlek byl přestavěn z nevyužité tramvaje č. 18, další vzniknou z odkoupených vyřazených vozů z Ukrajiny.

Vstupte dále!