Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy











Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

Plzeňské tramvaje
Plzeňské tramvaje

Tramvajové linky

Pod odkazy se jmény zastávek jsou fotografie jmenovaných zastávek. Nejedná se však o virtuální procházku z konkrétního data, ale o fotografie z průběhu několika let.

Krejčíkova Skvrňany Terezie Brzkové Macháčkova Karla Steinera Internáty Slovanské údolí Malesická Přední Skvrňany Škoda III. brána Centrální autobusové nádraží Palackého náměstí U Práce Náměstí Republiky Anglické nábřeží Hlavní nádraží Mikulášské náměstí Sladkovského, U Duhy Nám. Generála Píky Brojova Světovar vozovna Slovany Vřesová Mikulášské náměstí Chodské náměstí Dobrovského Bory Dvořákova Pod Záhorskem Lékařská fakulta Majakovského Bolevecká náves Okounová Bolevec Boženy Němcové U družby Sokolovská Severka Plzeňka Košutka Mozartova Hlavní pošta Masarykovo náměstí Náměstí Míru Liliová Olšová Bazén Slovany Jedlová Lékařská fakulta Sady Pětatřicátníků U Gery Náměstí Republiky (Pražská) Plzeňské tramvajové linky vyznačené na letecké snímku z www.mapy.cz

   

Pěkné schéma kolejiště tramvajových tratí v Plzni je na webu doprava.unas.cz, konkrétně zde.


Vypravenost tramvají od 5. 1. 2015

      Pracovní dny:
Linka 1:
10 celodenních pořadí kapacity 1,5T, jen vozy Astra, Inka, všechna pořadí tedy garantována jako nízkopodlažní,
4 šejdry, soupravy 2xT, negarantovaná nízkopodlažnost
Večer vyjíždějí pořadí 11, 12, 13 - sólo vozy (pořadí 11 a 13 garantované nízkopodlažní).

Linka 2:
10 celodenních pořadí, soupravy 2xT, sedm z nich je garantováno jako nízkopodlažní (pořadí 2, 6, 9 negarantované).
4 šejdry, soupravy 2xT, pořadí 21/2 garantované nízkopodlažní.

Linka 4:
13 celodenních pořadí, deset z nich garantováno jako nízkopodlažní (pořadí 4, 9, 12 negarantované), soupravy 2xT
7 šejdrů, pořadí 21, 22, 23, 26 garantované jako nízkopodlažní, soupravy 2XT.

      Víkendy:
Linka 1:
9 pořadí, sólo vozy, 6 garantovaných nízkopodlažních pořadí

Linka 2:
9 pořadí, sólo vozy, 5 garantovaných nízkopodlažních pořadí

Linka 4:
9 pořadí, soupravy 2xT, 7 garantovaných nízkopodlažních pořadí

Vysvětlivky:
šejdr, šejdrové pořadí: posilová souprava vyjíždějící na ranní špičku, následně zatáhne do vozovny a odpoledne vyjíždí opět jako špičková posila. V některých městech se používá označení trhačka (trhaná směna řidiče).
2xT: souprava dvou vozů T, nebo velkokapaictní vozy K3R-NT či KT8D5-RN2P.
negarantované pořadí: na těchto pořadích mohou být vysokopodlažní soupravy, ale mohou zde být i nízkopodlažní


Začátkem roku 2015 tak dochází oproti roku 2014 k mírnému poklesu vypravenosti.
Na lince č. 2 je to o jedno celodenní pořadí méně, na lince č. 4 o jedno šejdrové pořadí méně.
Na lince č. 1 jsou nově na všech celodenních pořadích vypravovány vozy o kapacitě 1,5T, tedy Astry a Inky (10 pořadí). Soupravy dvou vozů se tak objevují pouze na čtyřech šejdrech (oproti loňsku jeden přibyl, ale kapacita celodenních pořadí se nasazením menších vozů pro změnu snížila). Pokud nebude pro vypravení k dispozici dostatečný provozuschopných vozů o kapacitě 1,5T, pak samozřejmě vyjede místo nich nízkopodlažní souprava.

V polovině roku 2015 zůstává v provozu již pouze 9 vysokopodlažních souprav. Zbytek je alespoň částečně nízkopodlažních.

Vysokopodlažní soupravy:
9x souprava T3R.P + T3R.P

Částečně nízkopodlažní soupravy:
18x souprava T3R.PLF + T3R.P
13x souprava VARIO LFR.S + VARIO LFR.S
  2x souprava VARIO LF plus + VARIO LF plus

Velkokapactní částečně nízkopodlažní vozy (kapacita 2xT):
  4x K3R-NT
12x KT8D5-RN2P

Částečně nízkopodlažní vozy s kapacitou 1,5T:
10x Astra
  4x Vario LF2/2 IN (Inka)


   

Popisy tramvajových tratí

Níže jsou popisy jednotlivých plzeňských tramvajových trati. Najdete zde kudy linky projíždějí a kolem jakých zajímavostí. Pro snazší orientaci je výchozím místem zvoleno centrum města, tedy centrální zastávka Sady Pětatřicátníků. V textu najdete i odkazy na fotografie popisovaných míst. Vybrány byly pouze fotografie z námi popisovaného směru. Na schématu na stránkách konkrétních linek jsou rovněž odkazy na fotografie všech zastávek vybrané linky. Zde jsou však již fotografie náhodně z obou směrů. Pro mimoplzeňské ještě jedna zajímavost, se kterou se již bohužel nesetkáme. Každá linka měla pro snazší viditelnost vyrobeny orientační cedule v barvě své linky. Doba cedulová nás již však díky novým informačním systémům ve vozech opustila. O cedulích více ZDE.
Pokud zde např. i mimoplzeňští fandové budou hledat informace pro své webové galerie, budu rád když uvedou, odkud čerpali informace.

Jedeme do Bolevce - popis trati Linka č. 1: Bolevec - Slovany
- délka 8,25 km
- na celodenní pořadí vypravovány vozy o kapacitě 1,5T (Astry, Inky)
- na 4 šejdry vypravovány soupravy 2xT, nebo velkokapacitní vozy
- o víkendech jen sólo vozy

Popis trati:
Sady Pětatřicátníků (Solní) - Bolevec
Sady Pětatřicátníků - Slovany

Letecký snímek Bolevec
Letecký snímek Slovany

Jedeme na Slovany - popis trati

Jedeme do Skvrňan - popis trati

Linka č. 2: Skvrňany - Světovar
- délka 8,6 km (nejdelší linka)
- vypravovány všechny typy souprav o kapacitě 2xT, zejména Varia, nebo velkokapacitní vozy
- o víkendech jen sólo vozy

Popis trati:
Sady Pětatřicátníků (Solní) - Skvrňany
Sady Pětatřicátníků - Světovar

Letecký snímek Skvrňany
Letecký snímek Světovar

Jedeme na Světovar - popis trati

Jedeme na Bory - popis trati

Linka č. 4: Bory - Košutka
- délka 7,05 km (nejkratší linka)
- vypravovány všechny typy souprav 2xT, nebo velkokapacitní vozy

Popis trati:
Sady Pětatřicátníků - Bory
Sady Pětatřicátníků - Košutka

Letecký snímek Bory
Letecký snímek Košutka

Jedeme na Košutku - popis trati

   

Nová tramvajová trať na Borská pole
Plánované tramvajové tratě

   


Seznam zastávek:

Linka č. 1.

BOLEVEC - Okounová - Bolevecká náves - Majakovského - Mozartova - U Gery - Lékařská fakulta - Pod Záhorskem - Sady Pětatřicátníků - Náměstí Republiky - Anglické nábřeží - Hlavní nádraží - Mikulášské náměstí - Jedlová - Liliová - Olšová - Vřesová - SLOVANY

Linka č. 2.

SKVRŇANY - Terezie Brzkové - Macháčkova - Karla Steinera - Internáty - Slovanské údolí - Malesická - Přední Skvrňany - Škoda III. brána - Centrální autobusové nádraží - Palackého náměstí - Sady Pětatřicátníků (v opačném směru Hlavní pošta) - Náměstí Republiky - Anglické nábřeží - Hlavní nádraží - Mikulášské náměstí - U Duhy - Bazén Slovany - Nám. Generála Píky - Radnice Slovany - Brojova - SVĚTOVAR

Linka č. 4.

BORY - Dvořákova - Náměstí Míru - Dobrovského - Chodské náměstí - Masarykovo náměstí - U Práce - Sady Pětatřicátníků - Pod Záhorskem - Lékařská fakulta - Boženy Němcové - U Družby - Sokolovská - Severka - Plzeňka - KOŠUTKA

   

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer