Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy



Kalendář Plzeňské tramvaje 2025





Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

 Temperamentové vlastnosti plzeňských tramvají - převážně nevážně
Kuk!

Příspěvek čtenářky:

Temperamentové vlastnosti plzeňských tramvají

Trocha psychologie neuškodí / převážně nevážně

Katedra psychologie ZČU v Plzni, prožívá v posledních měsících poměrně rušné časy. To co v počátcích bylo pouhými nespokojenými narážkami, vykrystalizovalo v nové hnutí v psychologii. Vedení zmíněné instituce došlo k názoru, že psychologie byla až příliš dlouho vědou velice omezenou a jednostrannou. Na vzdory kritice většiny současných (dovolte mi poznámku: ulpívavých a zpátečnických) škol se rozhodla tento politování hodný a léta trvající stav zvrátit. O tom že má psychologie velmi omezený záběr, nemůže být pochyb. Vyjma naprosto zanedbatelného podoboru zoopsychologie, se tato vědní disciplína zabývá zcela výhradně člověkem. Tento žalostný fakt je podle mínění katedry alarmující a osazenstvo se nyní pozastavuje nad tím, jak je možné, že si toho takovou dobu nikdo nevšiml.

Skutečně jsou i jiné existence o které bychom měli jevit zájem. Ne, nemějte obavy toto není bulvární plátek. Nebudeme zde probírat, beztak už vyčpělé, téma mimozemských bytostí, duchů či Petra Muka. Jsou zde jiné, které si zaslouží naší pozornost a obzvláště tady v Plzni, kde je potkáváme takřka na každém kroku (pokud to tak mohu říci). Jistě už všichni správně tušíte, že se do středu pozornosti moderního psychologa dostaly tak dlouho zanedbávané a přehlížené tramvaje. Zajisté se mnou budete všichni souhlasit, když prohlásím, že už bylo na čase. „Každá existence potřebuje pochopení, soucit a pozornost.“ Prohlásila nejmenovaná docentka psychologie. „Kdo jiný je více lačný vlídného slova, než nemodernizované T3 a kdo nabídne útěchu a pomoc nedoceněným KT8čkám, které připoutali na jednu jedinou linku a krutě tak potlačují jejich seberealizační pud.“

Studenti, kteří jsou konečně takřka bez výjimky za jedno se svými pedagogy, pracují na novém projektu „Kampaň za práva elektrických vozidel nejen v Plzni“ jehož přední snahou bude vydobýt si minimálně zmínku v ústavě České republiky. Vznikla i extrémistická skupina nesoucí jméno: „Koleje až na hrad!“ Na pulty novinových stánků se dostal časopis, nesoucí povzbudivý název: „Pozvedněte pantografy!“. Pracuje se na vzniku nové větve organizace „Bez bariér“ která by umožnila tramvajím vstup do vybraných restaurací. Pedagogové také vyhlásili nové téma diplomové práce, které může zpracovat libovolné množství studentů :

„Tramvaje a jejich temperamentové vlastnosti“.

První nadšení studenti už provedli několik pozorování a pokusili se z nich učinit pár obstojných závěrů. Naštěstí pro širokou čtenářskou veřejnost, nám byla výsledná studie poskytnuta k publikaci. V této práci obrozenců se doslova píše, cit: „Tak jako lidé, vykazují jednotlivé typy tramvají různorodost ve svých projevech. Tyto projevy samozřejmě přímo souvisejí s jejich temperamentovými vlastnostmi. Náš studentský kolektiv došel prozatím k závěrům, že jednotlivé typy tramvají můžeme rozdělit do temperamentových kategorií zhruba takto:

T3P je typickým sangvinikem. Vypozorovali jsme že se jedná o úžasně společenskou tramvaj, což je patrné především ve špičce.

T3M je tak trochu flegmatická a máme důvodné podezření, že se u ní může snadno rozvinout schyzofrenie, především na trase 1 se objevují případy rozdvojené osobnosti. Centrem města projíždí s rozvahou, ale když člověk vidí jak si to jeden jediný mrňavý vozík mašíruje na trati 1. mezi Studenskou a Majakovského, nabyde pocitu, že nepotkal temperamentnější vozítko.. :o)

Klasická T3 se nám jeví jako melancholik. Stavy sklíčenosti a deprese, které tento temperamentový typ doprovázejí, dozajista prohloubil pocit nedostatečnosti a komplex méněcennosti, způsobený modernizacemi vozů v posledních letech. Jedna nejmenovaná zelená tramvaj (200-179) měla svého času dokonce sklony k alkoholizmu a dodnes to na ní zanechalo neblahé následky.

Cholerika popisujeme jako výbojného a vzteklého. Ukázkovým příkladem je Astra, jejíž temperament se projevuje především v zatáčkách. Astřino chování (projevující se trháním a škubáním) nás přinutilo k úvahám, zda u Třetí brány nedostává pravidelně epileptický záchvat.“

Celá katedra psychologie nyní doufá, že tato práce přiblíží tramvaje lidské společnosti. Na závěr by bylo asi dobré citovat povznášející výrok jednoho zdejšího renesančního profesora: „To jak se člověk doposavď přezíravě choval k bytostem, které ho obklopujou, je vrcholem ignorantismu. Naše katedra učinila jeden z prvních kroků k nápravě lidské společnosti, když sestoupila z trůnu nadřazenosti a vyšla mezi tramvaje!“

Autor: Kikimiš :o)

Zpět na stránku "Pelmel"