Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy



Kalendář Plzeňské tramvaje 2017








Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

Plzeňské tramvaje

Bolevec, Slovany, Skvrňany, Světovar, Bory, Košutka

Sady Pětatřicátníků Pod Záhorskem Lékařská fakulta Boženy Němcové U Družby Sokolovská Severka Plzeňka Košutka U Práce Masarykovo náměstí Chodské náměstí Dobrovského Náměstí Míru Dvořákova Bory

Jedeme na Bory

Nastupujeme na centrální zastávce Sady Pětatřicátníků do tramvaje linky č. 4. V ranní špičce tu bývají na zastávce dost velké tlačenice školáků. A nejen na zastávce. Míříme na Bory, kde je velká intenzita středních i vysokých škol. Tomu také odpovídá nejkratší interval vozů této linky. Kolem půl osmé ráno je 2 minuty a i tak je občas problém se do tramvaje dostat. Bohužel však bývá čtyřka plná i mimo špičku.

Vyjíždíme tedy. Zatímco linky č. 1 a 2 odbočují do leva do Prešovské ulice, my jedeme rovně. Kousek za křižovatkou mírně stoupáme a najíždíme na trať z BKV panelů, která byla až na Bory tímto způsobem zrekonstruována v devadesátých letech. Na pravé straně stojí Velká synogoga z roku 1893 postavená v maursko-románském slohu. Jedná se o druhou největší židovskou synagogou v Evropě a třetí na světě. Na levé straně zase míjíme divadlo J. K. Tyla v novorenesančním stylu se secesními prvky, jehož stavba byla dokončena v roce 1902. Za druhou světelnou křižovatkou, kde křížíme trolejbusovou trať, přijíždíme do zastávky U Práce, Klatovská. Zastávka v našem směru byla nově opravena, rozšířena a přibyl i přístřešek pro cestující. Na levé straně stojí pomník Díky Ameriko!

Pokračujeme rovnou a širokou Klatovskou třídou. Díky velkému provozu aut zde bývá často nedýchatelno. Přijíždíme na Masarykovo náměstí. To se rozkládá po levé straně. Stále jedeme středem čtyřproudé komunikace. Po mostě přejíždíme železniční tratě na Cheb a Domažlice, vpravo vidíme nádražní budovu stanice Plzeň - Jižní předměstí. Další zastávkou je Chodské náměstí, jehož dominantou vlevo za námi je kostel sv. Jana Nepomuckého. Postaven byl v letech 1911 - 1912 v pseudorománském slohu a jeho věže jsou vysoké 63 m.

Stoupáme dál. Na křižovatce s Dobrovského ulicí křížíme trolejbusou trať a zastavujeme v zastávce Dobrovského. Zastávky jsou po rekonstrukci v létě 2005 s novým zábradlím a přístřešky. Dále trať už vede téměř po rovině. Další zastávka je na náměstí Míru. Ta prošla na jaře 2004 také úpravou. Nástupiště byly rozšířeny, ve směru na Bory je přístřešek pro cestující a přibyly signalizované přechody pro chodce. Vlevo se rozkládá park. Trať pokračuje pozvolným obloukem vpravo a následuje zastávka Dvořákova. Poslední rovinkou se dostáváme až ke konečné Bory, která se nachází vlevo od silnice, na začátku rozlehlého Borského parku. Do budoucna se plánuje s prodloužením tramvaje na Borská pole vpravo Kaplířovou ulicí.

Bolevec, Slovany, Skvrňany, Světovar, Bory, Košutka

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer