Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy



Kalendář Plzeňské tramvaje 2017








Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

Plzeňské tramvaje
Plzeňské tramvaje

Tramvajový provoz při rekonstrukci sadů Pětatřicátníků

T3M 225 projíždí sady Pětatřicátníků kolem pracovníků údržby 7. 5. 2002 Havarijní stav kolejiště v sadech Pětatřicátníků je již na stránkách několikrát zmiňovaný. Celková rekonstrukce sadů, byla odkládána a kolejiště tak bylo nutné neustále alespoň provizorně opravovat. K zahájení celkové rekonstrukce plánované několik let, došlo konečně listopadu 2002 položením nového vodovodního řadu. Kolejiště přichází na řadu od března 2003 a postupně po několik Panel informující o rekonstrukci Sadů Pětatřicátníků etapách by mělo být dokončeno v září 2003. Jeho rekonstrukce bude náročná a bude vyžadovat pevné nervy a trpělivost nejen cestujících, ale také pracovníků DP zajišťujících v té době provoz tramvají. Jinými slovy, pro běžné cestující, zvláště starší lidi, to bude hotové peklo. Další rekonstrukce vozovek, chodníků a sadové úpravy budou dokončeny v létě 2004.

V následujících schématech poskytnutých PMDP a. s. je znázorněn tramvajový provoz v jednotlivých etapách rekonstrukce kolejiště. Kromě změn v provozu tramvají, níže popisovaných, budou ze sadů odkloněny také všechny autobusové linky.


I. etapa

V první etapě plánované od března do dubna 2003 začnou práce v prostoru mezi oběma tramvajovými křižovatkami v sadech Pětatřicátníků. Linka č. 2 bude jezdit ve své stálé trase. Jen u ní dojde ke zrušení zastávky U Synagogy, Palackého a zřízení náhradní v Prešovské ulici. Ta zde bude v průběhu všech popisovaných etap. Linky č. 1 a č. 4 ve směru z Košutky a Bolevce pojedou ze zastávky U Hlavní pošty odklonem vpravo přes Palackého náměstí, dále vlevo kolem dispečinku k synagoze. Čtyřka odbočí vpravo a dále na Bory a jednička bude pokračovat rovně na Slovany. Podobně bude čtyřka objíždět tento prostor i ve směru z Bor. U synagogy odbočí vpravo a přes náměstí Republiky a Zvon se Solní ulicí vrátí k Hlavní poště, odkud bude pokračovat na Košutku. Ve směru z Bor dojde rovněž ke zrušení zastávky U synagogy, která bude nahrazena již zmiňovanou zastávkou v Prešovské ulici.


II. etapa

Druhá etapa plánovaná na květen 2003 bude již náročnější, jak pro cestující, tak pro zajištění provozu. Pracovat se bude již i na křížení v obou klíčových křižovatkách, průjezdné budou pouze oblouky a tak budou v provozu celodenně dvě okružní linky, v dopravních špičkách doplněné linkou č. 4 se shodnou trasou jako v první etapě. "Dlouhá" okružní linka 2/4 pojede ze Světovaru přes sady Pětatřicátníků na Košutku, dále z Košutky do Skvrňan, ze Skvrňan na Bory a z Bor na Světovar. "Krátká" okružní linka 1/4 ze Slovan do Bolevce pojede po běžné trase linky č.1, dále však z Bolevce pojede do zastávky U Hlavní pošty a odklonem přes Palackého náměstí kolem synagogy na Bory. Z Bor pak nejkratší cestou na Slovany. V této etapě zřejmě nebudou nasazovány nízkopodlažní vozy Astra.


III. etapa

Ve třetí etapě (cca květen - červen 2003) bude linka č. 2 téměř ve své trase. Pouze ve směru od Skvrňan pojede od výstaviště rovně až do sadů Pětatřicátníků a přes rozestavěnou centrální zastávku do Prešovské ulice a dále na Světovar. Linka č. 1/4 bude mít trasu Slovany - Bory a zpět přičemž ve směru na Bory pojede odklonem přes Palackého náměstí. Z důvodů prací na "severním zhlaví" bude v blízkosti mostu gen. Pattona umístěna povrchová úvraťová vyhybka (tzv kaliforňan) a spoje jedoucí z Košutky a Bolevce zde budou ukončeny. Provoz na lince č. 4 budou zajišťovat obousměrné vozy KT8D5. Na lince č. 1 by vozy KT8D5 měly doplnit ještě soupravy 2T3 PX, tedy dva vozy spojené zády k sobě, přičemž pro cestující bude vždy pouze první vůz ve směru jízdy (tedy dveřmi k nástupišti). V pracovní dny pak bude cca do 20 hodin provoz na Bory posilovat ještě druhá část linky č. 4 (Bory - U Zvonu a zpět).


IV. etapa

Ve čtvrté etapě plánované na konec června a začátkem července pojede linka č. 1 ve své trase. Linka č. 2 téměř také, pouze pojede od výstaviště rovně přímo do sadů, stejně jako v minulé etapě. Linka č. 4 bude rozdělena na dvě části. Povrchová vyhybka bude tentokrát na borské větvi a tak vozy KT8D5 budou zajišťovat dopravu v úseku Bory - U Práce. Tramvaje z Košutky se pak budou otáčet přes náměstí Republiky respektive U Zvonu. Již bude obousměrně zrušena zastávka U Hlavní pošty.


V. etapa

V páté etapě v srpnu 2003 budou již všechny linky ve svých trasách s vyjímkou linky č. 2, která stále nebude projíždět Palackého třídou, neboť právě bude probíhat její rekonstrukce.


Konečný stav

Po skončení rekonstrukce kolejiště se zřejmě všechny linky vrátí do svých tras, včetně linky č. 2. Uvažuje se i o tom, že by linka č. 2 projížděla centrální zastávkou (jako v páté etapě), avšak není jisté zda to po prázdninách bude možné, díky silnému provozu tramvají. Zásadní změnou je tedy zrušení zastávek U Hlavní pošty a U synagogy a jejich náhrada jednou zastávkou uprostřed sadů. Kromě kolejišť bude dále provedena rekonstrukce vozovek chodníků a proběhnou i další sadové úpravy. Opravena bude i světelná signalizace včetně přizpůsobení tramvajovému provozu.


Dění v sadech Pětatřicátníků je zachyceno v rubrice Z provozu.

Úvodní stránka

9. 2. 2003 Honza Šlehofer - zpracováno dle materiálu PMDP a. s.