Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.
Plzeňské tramvaje
(verze leden 2021)
Co nás čeká v plzeňském tramvajovém provozu v nebližších měsících? Následující události jsou předpokládané, vycházející z různých informačních zdrojů a berte je nezávazně,
byť by mělo jít o reálné připravované věci.
podzim 2020 - 2022
- pokračování rekonstrukce tramvajové vozovny Slovany, postupně v několika etapách, možné odstavy vozů na některých konečných, k vidění častější manipulační přejezdy tramvají
bez cestujících, např. při nájezdu ze Slovan přes Zvon na Světovar v době vyloučení trati vozovna - Světovar.
cca duben - květen 2021
- opožděné dodávky nových dvou tramvají Škoda 40T (ForCity Smart), nejprve zkušební jízdy pro schválení typu, tedy odhaduji, že se cestující svezou nejdříve v létě
jaro 2021
- dosetí trávníků kolem nové tramvajové trati na Borech (dokončovací práce jako součást stavby)
červenec - srpen 2021
- rekonstrukce tramvajové trati v Plaské ulici v úseku mezi Studentskou a Tachovskou ulicí, poprvé na tramvajové trati v Plzni použity bezžlábkové kolejnice, zelená trať.
Může se zdát, že koleje jsou zde v relativně dobrém stavu, ale jsou zde vyhnilé dřevěné pražce podobně jako na Skvrňanské a tak je zde rekonstrukce již plánována několik let.
do 31. 10. 2021
- dodávka posledních dvou opčních vozů EVO2, v Plzni jich tak bude 16 a bude maximálně využita smlouva z roku 2017 na dodávku těchto vozů
2021 (?)
- oplocení tramvajového obratiště Malesická
2022
- rekonstrukce tramvajové trati ve Zbrojnické ulici, náhrada BKV panelů za tzv. pevnou jízdní dráhu, kolejnice v dlažbě (jako v Solní ulici).
2022 (?)
- rekonstrukce tramvajové trati na Koterovské třídě od Duhy na nám. generála Píky, plánováno použití pevné jízdní dráhy
2022
- rekonstrukce tramvajové trati na Koterovské třídě od náměstí generála Píky na Světovar, patrně kolejnice NT1 s plochými rektifikačními prvky a živičným krytem na původní podkladní desce .
2022 (?)
- stavba zastřešení tramvajových zastávek na terminálu Bory spolu s budovou se zázemím pro řidiče a malými prodejnami (občerstvení, trafika ...)
cca 2023
- rekonstrukce tramvajové trati na Klatovské třídě, technologie stavby kolejiště bude pevná jízdní dráha
2022 - 2024 (?)
- rekonstrukce Terezie Brzkové (náhrada zbylého úseku z BKV panelů cca mezi zastávkami Macháčkova - Karla Steinera -> nově také pevná jízdní dráha, kolejiště zakryté asfaltem
Kromě výše uvedených událostí mohou proběhnout další krátké výluky spojené např. s výměnou některých výhybek, či dalších oprav kolejí.
Kromě nákupu nových vozů pak samozřejmě probíhají i tzv. velké prohlídky vozů, tedy údržba vozů vyššího stupně.