Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.
Den otevřených dveří v PMDP Dá se říci již tradiční den otevřených dveří se uskutečnil v sobotu 17. 6. 2006 od desíti do patnácti hodin. Tak jako v předchozích letech (2004, 2005) byly pro dopravu návštěvníků do areálů PMPD vypraveny zdarma tři zvláštní linky. Na tramvajovou linku D1 směřující ze sadů Pětatřicátníků do tramvajové vozovny byla nasazena souprava T3P č. 280+281 a konečně také očekávaná K3R-NT č. 312. Tento typ vozu tak měl dnes premiéru v provozu s cestujícími. Linka vyjížděla ze sadů Pětatřicátníků po třiceti minutách vždy v celou hodinu a v třicátou minutu.
Zatím co v předchozích letech stála vystavovaná vozidla před starou halou, letos se pravděpodobně dopravní podnik chtěl pochlubit novými vraty a tramvaje stály před tzv. novou halou. Podotýkám, že tato hala je nové jen podle názvu, neboť pochází z roku 1964. Návštěvníci si zde mohli prohlédnout historický vůz T1 č. 121 z roku 1956, vedle stál snad budoucí historický vůz T3 č. 192 z roku 1976 a modernizované tramvaje zastupoval "ostravský progress" č. 252. Následoval vůz K3R-NT č. 311 (Pampeliška) a zkušební prototyp nízkopodlažní tramvaje Vektra. Toto vozidlo je stále v majetku výrobce. Byly snahy o jeho nasazení na linku D1, avšak vůz má odpojen z důvodů různých testů střední podvozek a v tomto stavu není schválen do provozu.
Kromě prohlídky výše uvedených vozidel mohli návštěvníci projít okruh po celé vozovně s výkladem od průvodce. Při něm se např. dozvěděli o historii areálu, o údržbě vozů či další zajímavosti dle případných dotazů. Připraveny byly i drobné propagační předměty které byly k dostání v autobusu Škoda 21Ab odstaveném u vjezdu do vozovny. Letošním "trhákem" nebyly vrtulky, ale píšťalky či házecí disky tzv. létající talíře s logem PMDP. Z tramvajové vozovny Slovany do areálu v Cukrovarské ulici, kde se nachází vozovna trolejbusů, autobusů a dílny těžké údržby, pendlovala rovněž v třicetiminutovém intervalu linka D2, na které byly nasazeny trolejbusy Škoda 24Tr Irisbus. jedním z nich byl i zcela nový vůz č. 504 s karoserií Citelis. V hale vozovny trolejbusů byly vystavené jednotlivé typy trolejbusů včetně dalšího nového vozu 24Tr č. 505. Návštěvníci mohli nahlédnout i do lakovny myčky a ústředních dílen. Zde byly k vidění modernizace trolejbusů, včetně nového skeletu vozu 14Tr pro DP Pardubice. Z tramvají zde byly na velkých prohlídkách vozy T3M č. 241 a T3 č. 250. Vůz T3M č. 241 byl poslední, který dojezdil ve fialovobílém nátěru a nyní se na něm již finišuje. Zbývá dokončit zejména kabina řidiče. Vůz 250 je v současné době odstrojován a projde "nadstanadartní" velkou prohlídkou, při které dostane také informační systém. A samozřejmě nechyběly vystavené všechny typy autobusů provozované PMPD a že jich není málo. Tento web je však spíše o tramvajích a tak jen ochutnávka. Před budovou dílen byly např. vystavené i dva historické kousky, které však nejsou majetkem PMDP, ale soukromých majitelů, respektive Škoda BUS Klubu. A také bych neměl zapomenot na linku D3, která sloužila návštěvníkům pro dopravu v úseku Sady Pětatřicátníků - vozovna Cukrovarská.
Přesto, že kulturní akce Historický víkend probíhá letos (z důvodu rozkopaného náměstí) netradičně na Doubravce, i letos vyjel Křižíkův vůz č. 18
na kolečko po centru města. Zájem o jízdy byl menší, než když je centrum plné lidí a strašidel, ale i tak si na nezájem cestujících nelze stěžovat.
Další podobné stránky:
© Jan Šlehofer |