Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy







Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

 Plzeňské tramvaje

Plzeňské tramvaje

Automat Merona v Dobrovského ulici 8. 5. 2011 Automat Merona na Americké třídě u nádraží 30. 12. 2011 Automat Cale - Masarykovo náměstí 1. 5. 2011 Jízdenkové automaty ukončily provoz 31. 12. 2011. Důvody pro jejich zrušení jsou dle vyjádření PMDP ekonomické. Automaty byly údajně stále méně využívány cestujícími a zejména byly terčem útoků vandalů (a různých bezdomovců), kteří se snažili z nich získávat peníze a při tom je poškozovali. Jejich údržba a fungování tak byly ke konci provozu již nevýhodné.

Údržba automatu Merona v zastávce Karla Steinera ve Skvrňanech 10. 3. 2002 Automaty Merona na konečné Bory 12. 6. 2011 Když už píši o ukončení provozu jízdenkových automatů, bylo by vhodné se zmínit také o jejich začátku. Oranžové jízdenkové automaty "Merona" se v Plzni objevily koncem roku 1981, když byl zaveden systém mechanického odbavování cestujícími (MOC). Do konce roku 1981 byly v Plzni osazeny na 40 místech. Jízdenky tehdy stály 1,- Kčs. Automaty se samozřejmě postupně upravovaly pro prodej jízdenek dle aktuálního tarifu.

Automat Cale v zastávce Hlavní nádraží ČD, Sirková 1. 1. 2004 Údržba jízdenkového automatu Cale v zastávce Majakovského 23. 6. 2002 Dalším typem automatů na jízdenky MHD v Plzni byly stříbrné přístroje "Cale". První se objevily v roce 1998 a do roku 2004 se jich v ulicích Plzně objevilo přes šedesát kusů. Mnohé nahradily původní jízdenkové automaty Merona, ale některé Merony zůstaly v provozu až do konce roku 2011.

Jízdenkový automat Cale u Družby 31. 12. 2011 Jízdenkový automat Cale v zastávce Hlavní nádraží ČD, Sirková 30. 12. 2011 Jízdenkový automat Cale v sadech Pětatřicátníků 31. 12. 2011 Jízdenkový automat Cale na Košutce 31. 12. 2011 Jízdenkový automat Cale na konečné v Bolevci 31. 12. 2011

A co automaty nahradí? Cestující, kteří nemají předplatné, mají stále možnost si pořídit jízdenky v trafikách, dále pomocí Plzeňské karty, či Plzeňské jízdenky je možnost ve vozech nakoupit jízdenky v Cardmanech, využít SMS jízdenky, nebo dražší jízdenku zakoupit u řidiče.

Symbolické rozločení s jízdenkovým automatem  1. 1. 2012 Recesistická fotografie vznikla na Silvestra 2011, respektive v první hodině roku 2012, kdy se skupinka dopravních nadšenců přišla rozloučit i s jízdenkovým automatem.

 

Demontáž automatu Cale v zastávce Majakovského 25. 2. 2012 Automaty jsou po novém roce postupně demontovány a dle informací z tisku jich je většina prodána. V ulicích jich ale při tom koncem února je vidět ještě hodně. Na snímku je zachycena 25. 2. 2012 demontáž automatu Cale v zastávce Majakovského, tedy stejného, se kterým jsme se loučili na Silvestra.

Parkovací automat Cale na Kvildě 19. 7. 2003 Parkovací automat Cale v Kodani 10. 10. 2010 Na závěr zde mám dvě perličky. Automaty Cale stejného typu, jako se v Plzni používaly pro prodej jízdenek MHD se v mnohých městech používají jako parkovací automaty. Příkladem je fotka vlevo z Kvildy, ale ještě zajímavější je snímek vpravo pocházející z dánské Kodaně.

Další podobné stránky:
Dynamický dispečink
Elektrické ovládání vyhybek
Vozovna Slovany
Dílny DP v Cukrovarské ulici
Montážní jáma v Bolevci
Konstrukce tramvajových tratí
Napájení tramvají
Akustický informační systém pro nevidomé
Poptávkové otevírání dveří

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz