Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy










Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

Plzeňské tramvaje - zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, ...

Rekonstrukce vozovny

Letecký pohled na vozovnu Slovany Vizualizace nové vozovny Slovany Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) podepsaly v polovině září 2020 smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce tramvajové vozovny na Slovanech, kterým je konsorcium tří firem pod společným názvem Společnost Vozovna Slovany. Rekonstrukce následně začala koncem října 2020. Dokončena by měla být na konci roku 2022.

Bourání garáží v severní části vozovny 13. 11. 2020 Vyklizená pravá část staré haly 18. 11. 2020 Rekonstrukce celého areálu, tedy bourání a stavba nových hal, bude probíhat za provozu. Tramvaje tak budou v různých etapách odstavovány také na konečných, či na provizorním kolejišti v areálu vozovny. Během listopadu 2020 již probíhají demoliční práce např. na garážích v severní části areálu, kde parkovaly vozy pro opravy trolejového vedení. Postupně je také vyklízena "stará hala".


Rekonstrukce vozovny Slovany Rekonstrukce vozovny Slovany Bourání staré haly pak začíná v polovině prosince 2020. Bagry se do ní zakusují od její zadní části, po odbourání tzv. trolejbusové haly, která sloužila pracovníkům vrchní stavby. Čelní stěna s vjezdovými vraty tzv. staré haly pak padá 17. 12. 2020.

Rekonstrukce vozovny Slovany Rekonstrukce vozovny Slovany Rekonstrukce vozovny Slovany Rekonstrukce vozovny Slovany


Z důvodu uvolnění vozovny již od prosince 2020 parkuje v nočních hodinách 9 souprav na konečné Světovar. V pracovní dny odtud vyjíždějí na linky 2 a 4, o víkendech pak po rozpojení souprav i na linku č. 1. Od 1. 2. 2021 bude noční odstav rozšířen i na další konečné.

Provizorní haly ve vozovně Slovany 20. 1. 2021 V areálu vozovny jsou postavené provizorní haly, které budou sloužit i pro údržbu vozů. Jízdní řády jsou tvořené tak, že se všechny vozy budou pravidelně střídat v odstavování na konečných a v omezeném množství ve vozovně, kde současně proběhne jejich údržba. Zejména ve večerních hodinách tak bude možné se častěji setkávat s manipulačními jízdami při přesunech těchto vozů, či s některými spoji linky č. 2 směřujícími přes Slovany do vozovny, nebo naopak spoje linky č. 1 směřující odstavit se na Světovar.

Stavba provizorních odstavných kolejí 17. 1. 2021 Napojování provizorních odstavných kolejí 24. 1. 2021 Vedle venkovních odstavných kolejí přibyly další provizorní koleje pro odstav vozů po zbourání průjezdné či tzv. nové haly. Její bourání bude probíhat během února 2021.

Stěhován historickcýh vozů do provizorní haly 27. 1. 2021 Z toho důvodu došlo 27. 1. 2021 k přestěhování historických vozů do provizorní haly. Ta byla postavena zcela vlevo vedle odstavných kolejí, tedy v místě, kde stály původně garáže. Provizorní hala je bez trolejového vedení a tak při jejich stěhováná bylo potřeba i lidské síly. Šlo o centimetry, ale po odmontování některých spřáhel se do haly podařilo vtěsnat všechny historické vozy, tedy: Ringhoffer č. 82, Křižík / Brožík č. 18, T1 č. 121, T2 č. 133, T3 č. 192 a T3 č. 187.

Stěhován historickcýh vozů do provizorní haly 27. 1. 2021 Stěhován historickcýh vozů do provizorní haly 27. 1. 2021 Stěhován historickcýh vozů do provizorní haly 27. 1. 2021 Stěhován historickcýh vozů do provizorní haly 27. 1. 2021


Začátkem února 2021 probíhá bourání průjezdné tzv. nové haly, tedy koleje 11 - 20.

Stěhován historických vozů do provizorní haly 27. 1. 2021 Stěhován historických vozů do provizorní haly 27. 1. 2021 Stěhován historických vozů do provizorní haly 27. 1. 2021 Stěhován historických vozů do provizorní haly 27. 1. 2021


Další série fotografií ukazuje stav z poloviny března 2021. Na prvním celkovém snímku si popíšeme aktuální situaci. Celkový pohled na vozovnu Slovany 10. 3. 2021 Zcela vlevo vidíme část provizorní haly, ve které jsou dlouhodobě deponovány historické vozy. Odstavené tramvaje na levé straně stojí na nově vybudované provizorní odstavné ploše, v místě původních garáží vozidel horního vedení. Na odstavnou plochu lze vjíždět pouze výhybkou směřující na bývalou pětadvacátou kolej a následně úvratí přes kolejovou harfu vzadu. Manipulace se zde odstavenými vozy je tak složitá a nová provizorní odstavná plocha se používá zejména pro dlouhodobý odstav, tedy aktuálně např. pro vysoké analogové progressy.

Následují používané a na fotografii prázdné odstavné koleje č. 21 - 24, nazývané dříve také zahrada. Ty se nyní používají nejvíce pro běžný odstav (i sem je nutno zacouvávat). Přes dopoledne zde parkují šejdry (ty jsou pak večer ukončeny na konečných a další den vozy z nich jedou na celodenní pořadí) a přes noc zde parkují některá denní pořadí, obvykle až po provedení denního ošetření v hale KP. Tedy vozy mají důmyslně zpracované jízdní řády tak, že se střídají v nočním odstavu na konečných i ve vozovně, aby mohly procházet kontrolami, či údržbou.

Dále vidíme bagry pracující na suti po bývalé tzv. nové hale. Dále vpravo, přibližně v prostoru tzv. staré haly, jsou již budovány nějaké nové patky. Vpravo je pak jediná dosud stojící hala, tzv. "KáPé", nebo-li hala kontrolních prohlídek. V ní právě probíhá denní ošetření vozů a také samozřejmě i KP. Za ní pak jsou ještě bílé provizorní haly. Ty se používají ke složitějším opravám, např. tam nyní byla spojována a kompletována K3R-NT č. 313, která byla nedávno přivezena z VP z dílen na Karlově. Není to zkrátka žádná sranda, taková rekonstrukce vozovny a současné organizování tramvajového provozu.

Rekonstrukce vozovny Slovany 10. 3. 2021 Rekonstrukce vozovny Slovany 10. 3. 2021 Rekonstrukce vozovny Slovany 10. 3. 2021 Rekonstrukce vozovny Slovany 10. 3. 2021

Konstrukce nových hal vozovny 9. 4. 2021 Konstrukce nových hal vozovny 9. 4. 2021 V dubnu 2021 v areálu vozovny na betonových základech rostou již zárodky konstrukce nových hal.

 

Slovanská alej 21. 4. 2021 Slovanská alej 21. 4. 2021 Kromě areálu vozovny probíhají práce také v jejím sousedství na Slovanské aleji. Jde o rekonstrukci trati, ze které budou vystavěny nově vjezd a výjezd proti budově cizinecké policie.

Slovanská alej 21. 4. 2021 Slovanská alej 21. 4. 2021 Slovanská alej 21. 4. 2021 Slovanská alej 21. 4. 2021

Obecné informace na stránce Vozovna Slovany
Noční prohlídky staré vozovny před její rekonstrukcí

Další podobné stránky:

Oslavy 90 let MHD v Plzni v roce 1989
Oslavy 100. let MHD v Plzni - 1999
Historický víkend 2000
Historický víkend 2001
Reportáž z akce časopisu Městská doprava v roce 2001
Historický víkend 2002
Den otevřených dveří - 105. let MHD - 12. 6. 2004
Den otevřených dveří 2005
Den otevřených dveří 2006
Den otevřených dveří 2007
Historický víkend 2008
Historický víkend 2009
Oslavy 110 let MHD v Plzni (2009)
Historický víkend 2011 (70 let trolejbusů)
Oslavy 115 let MHD v Plzni (2014)
Historický víkend 2017

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz