Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy











Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

Plzeňské tramvaje Plzeňské tramvaje

Den otevřených dveří v PMDP
"105. let MHD v Plzni"

Historická tramvaj T1 č. 121 v sadech Pětatřicátníků na zvláštní lince D1 pro odvoz návštěvníků na Den otevřených dveří 12. 6. 2004 Modernizovaná tramvaj T3P č. 261 přivezla další návštěvníky na Den otevřených dveří do vozovny Slovany 12. 6. 2004 V sobotu 12. 6. 2004 uspořádaly Plzeňské městské dopravní podniky a. s. u příležitosti stopátého výročí od zahájení provozu městské hromadné dopravy v Plzni den otevřených dveří ve svých vozovnách. K návštěvě mohli cestující zdarma využít zvláštních linek. Ze sadů Pětatřicátníků do tramvajové vozovny Slovany byla vedena tramvajová linka D1. Nasazen na ní byl vůz T3P č. 261 a historický vůz T1 č. 121.

Astra č. 301 sloužila při dni otevřených dveří jako výdejna propagačních předmětů - 12. 6. 2004 Vůz č. 196 po výměně skříně Na Slovanech byly vystavené jednotlivé typy tramvají. Mezi zajímavé vystavené vozy patřily vůz č. 196, tedy T3P s novou skříní, či prototypová Astra č. 300, která po rozsáhlé opravě u výrobce obdržela městský žlutošedý nátěr (původně byla v modrém nátěru). Dále si návštěvnící mohli prohlédnout areál vozovny včetně měnírny. Za svůj zájem obdrželi drobné propagační materiály, případně si mohli zakoupit právě vydaný jízdní řád MHD, či publikaci vydanou ke stopátému výročí.

Trolejbus 21TrACI č. 484 přiváží další návštěvníky do vozovny Cukrovarská 12. 6. 2004 Trolejbus právě přivezl další návštěvníky na den otevřených dveří do tramvajové vozovny Slovany 12. 1. 2004 Mezi oběma vozovnami projížděla linka D2, na které byly nasazeny dvě Trejsiny (trolejbusy 21TrACI). Ty mezi náměstím Milady Horákové a vozovnou Slovany (včetně), jely mimo trolejové vedení, tedy na pomocný agregát.

Prototyp trolejbusu Škoda 24Tr Irisbus při dni otevřených dveří 12. 6. 2004 Autobus Sor nasazený na lince D3 pro návoz návštěvníků na den otevřených dveří 12. 6. 2004 Do trolejbusové a autobusové vozovny v Cukrovarské ulici jezdila kromě zmiňované trolejbusové spojovací linky ještě linka autobusová, vedoucí ze sadů Pětatřicátníků, označená D3. Nasazeny na ní byla autobusy SOR (na fotografii je zachycen na náměstí Republiky). Interval měly stejně jako linka tramvajová 30 minut a obě linky jely v prokladu, takže ze sadů Pětatřicátníků jel na den otevřených dveří nějaký spoj v intervalu 15 minut. Na fotografii vpravo je pak prototyp trolejbusu Škoda 24Tr Irisbus vystavený v trolejbusové vozovně. Narozdíl od tramvaje Vektra, která se právě nacházela zpět u výrobce.

Rozpracovaný vůz č. 269 v dílnách v Cukrovarské ulici 12. 6. 2004 Budoucí pracovní vůz v dílnách v Cukrovarské ulici 12. 6. 2004 V areálu v Cukrovarské ulici bylo možné si kromě vozovny trolejbusů a autobusů prohlédnout i dílny dopravního podniku, kde se provádí težká údržba a modernizace tramvají a trolejbusů. Z tramvají zde byly rozpracované budoucí vozy T3P č. 233+234, 269 a také budoucí kolejový brus s původním číslem 175.

Ve stejný termín, jako den otevřených dveří v dopraním podniku, probíhal na náměstí Republiky a v jeho okolí obvyklý a populární historický víkend. A již tradičně při té příležitosti vyjela i Křižíkova tramvaj č. 18 na své obvyklé kolečko. Po rekonstrukci sadů Pětatřicátníků se tak alespoň krátce využila opuštěná trať v Palackého ulici. Protože dosud není zatrolejované celé obratiště U Zvonu, nástupní zastávka nebyla přímo v parku, ale v zatrolejovaném obloučku až za "pískovištěm" vytvořeném místo domu u Zvonu.

Křižíkova tramvaj č. 18 v Palackého ulice po rekonstrukci - 12. 6. 2004 Křižíkova tramvaj č. 18 vyjíždí z Palackého ulice - 12. 6. 2004 Křižíkova tramvaj č. 18 projíždí kolem tzv pískoviště U Zvonu - 12. 6. 2004 Tramvaj T1 č. 121 nasazená na lince D1 pro návoz návštěvnků na den otevřených dveří v DP - sady Pětatřicátníků - 12. 6. 2004

Myslím, že akce byla poměrně dobře zorganizována a byl o ní ze strany veřejnosti zájem a tak se sluší poděkovat všem zaintersovaným zaměstancům PMDP za přípravu a nezbývá než doufat že to nebyla akce na dlouhou dobu poslední.

Jízdenka na Křižíkovu tramvaj ze dne 12. 6. 2004

Další stránky:


Oslavy 100. let MHD v Plzni - 1999
Historický víkend 2000
Historický víkend 2001
Reportáž z akce časopisu Městská doprava v roce 2001
Jízda proti vandalům 2002 - a o vandalismu v MHD
Historický víkend 2002
Den otevřených dveří v PMDP - 18. 6. 2005
Den otevřených dveří v PMDP - 17. 6. 2006
Den otevřených dveří v PMDP - 9. 6. 2007

Úvodní stránka

© Honza Šlehofer