Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.
Plzeňské tramvajePlzeňské tramvaje
Den otevřených dveří v PMDP "18. 6. 2005"
V sobotu 18. 6. 2005 umožnily Plzeňské městské dopravní podniky a. s. nahlédnout cestujícím do prostor pro ně normálně
nepřístupným a uspořádaly stejně jako v loňském roce Den otevřených dveří. K cestě do vozoven mohli
návštěvnící opět využít zvláštních linek zdarma. Ze sadů Pětatřicátníků do tramvajové vozovny Slovany
byl nasazen prototyp tramvaje Vektra a Astra č. 310.
V tramvajové vozovně byly tradičně vystavené od každého typu tramvaje jeden vůz. Zajímavým vystaveným exponátem byl zejména nový
pracovní vůz č. 175, který v brzské době nahradí vůz č. 100. Mezi vystavenými vozy byla i Astra č. 306, která se vrátila
od výrobce, kde byla na opravě čela po nehodě. Kromě vystavených vozů měli návštěvníci možnost projít s průvodcem areál
vozovny a vyslechnout zajímavý výklad. Na informačních panelech na zdi vozovny byly prezentovány někteří dodavatelé součástí
pro modernizace tramvají. Byly zde i fotografie částečně nízkopodlažních vozidel,
které prezentovala firma ČKD Pragoimex.
Pro návštěvníky DP byly opět připraveny i propagační materiály (propisky, vrtulky, nafukovací balónky), případně byla možnost zakoupit jízdní řády MHD, schéma sítě,
či publikace vydaná k loňskému stopátému výročí. Zájemci se také mohli svézt na Světovar a zpět historickým vozem T1 č. 121 z roku 1956.
Z tramvajové vozovny Slovany do areálu v Cukrovarské ulici, kde je vozovna trolejbusů, autobusů a ústřední dílny, pendlovala linka D2,
na které byly nasazeny dvě Trejsiny (trolejbusy 21TrACI) č. 496 a 492. Ty na části trasy na Slovanech, jely mimo trolejové vedení,
tedy na pomocný agregát. Ze sadů Pětatřicátníků do vozovny trolejbusů a autobusů byla vypravena ještě linka D3 s autobusy Sor.
Interval byl opět 30 minut, avšak ze sadů Pětatřicátníků s prokladem oproti tramvajové lince na Slovany.
V Cukrovarské ulici si bylo možné prohlédnout v horní trolejbusové hale jednotlivé typy vozů, podívat se na myčku vozů
v akci i se projít po venkovní odstavné ploše vozů. Podobně tomu bylo i s autobusy. V jídelně pak byla možnost občerstvení.
Zajímavá byla prohlídka dílen dopravního podniku, kde se provádí těžká údržba a modernizace tramvají a trolejbusů. Z tramvají
zde byl rozpracovaný budoucí vůz T3P č. 265 (odstrojená skříň) a vozy T3M č. 246 a 219, které zde procházejí velkou prohlídkou.
Venku pak na uvolnění místa čekal vůz T3M č. 237.
Dle mého názoru byla akce poměrně navštěvovaná a slušně zorganizována. Někteří "nároční fandové" by sice pár výtek našli
(např. neoznačení trolejbusové linky D2 na Buse), ale běžná veřejnost snad byla spokojena a pro tu zejména byla
tahle akce uspořádána. Zejména pro dětské návštěvníky mohla být účast na ní příjemným zážitkem.
Ve stejný termín, jako Den otevřených dveří v dopravním podniku, probíhal na náměstí Republiky a v jeho okolí obvyklý a populární
Historický víkend. A již tradičně při té příležitosti vyjela i Křižíkova tramvaj č. 18 na své obvyklé kolečko.
Organizačně vznikla drobná chybka tím, že byla uváděna nástupní zastávka v Palackého ulici (na internetu i ve vozovně), ale ve
skutečnosti byla v křižovatce U Zvonu. Cestující si však svou tramvajku našli, zejména proto, že odtud dříve obvykle jezdívala.