Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.
některé již neprovozované typy: Křižík, Ringhoffer, Trabuko, T1, T2, T3, T3G, KT8D5, T3M, Astra, Velké prohlídky vozů T3P (Progress): Modernizované vozy T3P s výzbrojí progress, jejichž modernizace začaly probíhat v roce 2000 v dílnách PMDP, již mají najetý značný počet kilometrů a tedy nárok opět na vyšší stupeň údržby.V sobotu 7. 1. 2006 se objevily poprvé s cestujícími sólo vozy č. 282 a 283 již po velké prohlídce. Jedná se vlastně o první "zkušební" soupravu, která byla v Plzni modernizována s použitím výzbroje progress (v provozu od května 2001). O její kvalitě svědčí právě i velký kilometrický proběh vozů a z něj plynoucí brzký nárok na "velkou prohlídku". Ta byla provedena dle zadání PMDP poměrně úsporně v dílnách DP měst Mostu a Litvínova. Vozům tak zůstaly (jako jediným s výzbrojí progress v Plzni) původní dveře a pantografy. Začátkem února 2007 se objevuje vůz č. 262 sólo, což je předzvěst toho, že první série vozů T3P půjde na velké prohlídky. Souprava 262+263 je první, která tímto vyšším stupněm údržby prochází. Následují i další vozy. Ne všechny velké prohlídky však probíhají v dílnách PMDP v Cukrovarské ulici. Z kapacitních důvodů jsou některé vozy odeslány do Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova, který jeden vůz nechal udělat také firmu Datatechnik. Přehled vozů T3P podstupujících tuto sérii VP s přibližnými jejími termíny jsou v následující tabulce.
Kromě oprav v obvyklém rozsahu je vozům předěláváno topení. Objevují se zde pod sedačkami topné agregáty, které známe již z vozů T3P z Ostravy, z K3R-NT či KT8D5-RN2P. Madla změnila barvu na oranžovo, což bude nyní standartem u všech vozů procházejích modernizacemi či velkými prohlídkami. Všechny zadní vozy souprav (některé již byly dříve) jsou vybaveny tachografem a vysílačkou, aby bylo možné je operativně v případě potřeby provozovat sólo. Nově je také zapojeno centrální ovládání pantografů v soupravě a u nástupních schodů se montují protiskluzové lišty na hranách schodů. Interiér je sice očistěn, místy je i nové obložení, ale bohužel zde najdeme i zbytky čmáranic, z čehož se dá usuzovat, že DP "vzdává" svůj boj s vandaly. Kromě vozů velých prohlídek vozů T3P bylo odesláno na velké prohlídky také pět vozů T3 a pro změnu do Ostravy. V dílnách v Cukrovarské také proběhla VP vozů T3G 274+275. Další vozy T3P prochází rovněž velkými prohlídkami, ale vzhledem k přílišnému nabobtnávání webu a vzhledem k tomu, že nedochází k žádným další výrazným odlišnostem, nebudu se tomuto tématu příliš věnovat. I další tyto vozy s stávají zadními vozy v soupravách s vozem T3R.PLF.
některé již neprovozované typy: Křižík, Ringhoffer, Trabuko, T1, T2, T3, T3G, KT8D5, T3M, Astra, © Jan Šlehofer
|