Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.
Plzeňské tramvaje
(verze leden 2023)
Co nás čeká v plzeňském tramvajovém provozu v nadcházejících měsících? Následující události jsou předpokládané, vycházející z různých informačních zdrojů a berte je nezávazně,
byť by mělo jít o reálné připravované věci.
jaro 2023
Pokračování rekonstrukce tramvajové vozovny (dokončení cca v březnu 2023), zbývá dokončení PABu (provozně administrativní budovy),
kolejí venkovního zastřešeného odstavu, automatického stavění vlakové cesty, objízdná kolej podél Slovanské aleje, ...
leden - červen 2023
Pokračování stavby zázemí terminálu Bory. Výstavba objektu zázemí pro řidiče PMDP a POVED, dále zde budou umístěna veřejná WC, kavárna,
prostory pro technickou správu objektu, nájemní komerční jednotky a přístřešky u tramvajových zastávek. Plochy budou zadlážděné, doplněné lokální zelení a mobiliářem. Předpoklad dokončení červen 2023.
leden - červen 2023
Pokračování revitalizace původní konečné tramvaje č. 4 u Borského parku. Vyroste zde víceúčelový objekt - jednopodlažní pavilon s plochou zelenou střechou,
s velkou mírou prosklení v rámci obvodových stěn. Objekt je rozdělen na část kavárny s půjčovnou kol a na část veřejných WC.
Mezi těmito dvěma částmi je volný prostor, umožňující průchod do parku. Stavba tak vytvoří bránu do parku navázáním na stávající parkovou cestu.
Část tramvajových kolejí bude jako připomínka původní točny zachována.
od března 2023
- postupné zpožděné dodávky tramvají 40T, do konce roku 2023 má být dodáno 10 vozů, tedy č. 387 - 396. V návaznosti na dodávky
nových tramvají 40T budou postupně vyřazovány vozy T3R.P a v provozu se začnou tak objevovat také soupravy 2 x T3R.PLF.
jaro - léto 2023 a 2024 (dvě stavební sezóny)
- rekonstrukce tramvajové trati na Koterovské třídě od Duhy na náměstí Generála Píky, "hloubková" rekonstrukce celého uličního prostoru včetně
inženýrských sítí, z toho důvodu realizováno ve dvou částech, mezi tím v zimním období bude tramvajová doprava obnovena. V roce 2023 patrně realizace úseku náměstí Generála Píky - Bazén Slovany.
Zatím je však vše v přípravě.
léto 2023
- rekonstrukce zbylého úseku Terezie Brzkové (úsek Pecháčkova - Vejprnická). Tramvajová trať bude opět technologií tzv.
pevné jízdní dráhy, asfaltový povrch. Dojde k rekonstrukci celé ulice včetně vybudování legálních parkovacích míst.
léto 2023
- rekonstrukce dalšího úseku tramvajové trati na Klatovské třídě (Hruškova - náměstí Míru), technologie stavby
kolejiště bude pevná jízdní dráha, asfaltový povrch .
léto2024 (?)
- rekonstrukce tramvajové trati ve Zbrojnické ulici, náhrada BKV panelů za tzv. pevnou jízdní dráhu, kolejnice v dlažbě (jako v Solní ulici či na náměstí Republiky).
od 2025
- postupná dodávka druhé desítky vozů Škoda 40T (ale patrně rozloženo i do několika dalších let).
cca 2026 (?)
- rekonstrukce tramvajové trati Lékařská fakulta - Mozartova, vč. doplnění oblouků Košutka- Bolevec, zatím se připravuje, o technologii trati není rozhodnuto, osobně bych byl rád za bezžlábkové kolejnice, pokud by trať nemohla být ozeleněná, tak klidně otevřená, i tak bude při použití bezžlábkových kolejnic tišší a chodové vlastnosti klidnější
Kromě výše uvedených událostí mohou proběhnout další krátké výluky spojené např. s výměnou některých výhybek, či dalších oprav kolejí.
Kromě nákupu nových vozů pak samozřejmě probíhají i tzv. velké prohlídky vozů, tedy údržba vozů vyššího stupně.