Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy



Kalendář Plzeňské tramvaje 2019








Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

Plzeňské tramvaje

Plzeň

Stavba tramvajové trati na Borská pole

Již od počátku fungování webu Plzeňké tramvaje, tedy od roku 2000 se zajímám také o stavbu tramvajové trati na Borská pole. Její příprava probíhala velmi pozvolně a také jak se střídali na radnici politici, střídaly se názory na její potřebu. Postupné informace včetně článků z tisku jsou na stránce Dojedou někdy tramvaje na Borská pole?

Současný předpoklad je takový, že by se v srpnu 2018 mohlo začít stavět. Městem již bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele stavby a pokud se neobjeví nějaké komplikace tak po té může zhotovitel začít se stavbou. Profinancování na letošní rok je již zajištěno.

Již se něco děje?

Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Začátkem března 2018 jsou na webu města uveřejněny informace o kácení dřevin v Kaplířově ulici a dále v trase plánované tramvajové trati na Borská pole. Ke kácení má dojít v období od 9. března do konce března 2018.

Podívejme se na trasu tramvajové trati na obrázcích z 10. března 2018, tedy jen pár dní před kácením.

Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Z Klatovské třídy tramvaje odbočí vpravo do Kaplířovi ulice. Křižovatka bude větší a mírně posunutá, aby napojení Kaplířovi ulice bylo kolmé. Padne tak původní brána borských kasáren, i opuštěný dům kasáren v Kaplířově ulici. V samotné Kaplířově ulici zmizí nejen stromy, ale později také hradby po obou stranách.

Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018

V místě, kde dnes obočují autobusy mírně vlevo do Dobřanské ulice, bude vybudováno první tramvajové obratiště, spolu s autobusovým terminálem. Nahradí tak současnou konečnou u Borského parku. Od první konečné dál ve směru navazujícím na Kaplířovu ulici bude pokračovat tramvajová trať k univerzitě. Po mostě v místě dnešní lávky překoná dálniční přivaděč a za ním se trať stočí mírně vpravo, aby minula budovy fakulty aplikovaných věd. Před ní byl měla být zastávka.

Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018

Za Fakultou aplikovaných věd následuje mírný levý oblouk a pak trať pokračuje do prostoru u křižovatky ulic Podnikatelská a U Letiště mezi obdchodní dům Decathlon a budovu Fakulty designu a umění. Zde bude postaveno druhé tramvajové obratiště.

Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018 Kaplířova ulice těsně před kácením 10. 3. 2018

Přibližně po dvou týdnech je vykáceno. Další obrázky tak ukazují znovu trasu tramvajové trati, ale již bez stromů.

Kaplířova ulice po vykácení stromů 21. 3. 2018 Kaplířova ulice po vykácení stromů 21. 3. 2018 Kaplířova ulice po vykácení stromů 21. 3. 2018 Kaplířova ulice po vykácení stromů 21. 3. 2018


Nákres tramvajové trati na Borská pole - zdroj: město Plzeň Náhled na plány terminálu Dobřanská z webu města Na jaře 2018 je městem vypsáno výběrové řízení na zhotovitele stavby "Prodloužení tramvajové trati na Borská pole". V přiloženém odkazu v archivu dokumentů najdete v Zadávací dokumentaci (příloha č. 4a - dokumentace) mnoho podrobných plánů. Na přiloženém obrázku vpravo je např. náhled na první konečnou s terminálem MHD za křižovatkou Kaplířova - Dobřanská.
Prodloužení tramvajové trati na Borská pole


Zastupitelstvo města Plzně na svém zasedání 2. srpna 2018 schválilo uzavření smlouvy o dílo na realizaci stavby „Prodloužení tramvajové trati na Borská pole“ s vybraným účastníkem veřejné zakázky. Vítězem jsou slovenské firmy TSS GRADE, a.s., Doprastav, a.s., a česká spol. Doprastav CZ, s.r.o., které podaly společnou nabídku v zadávacím řízení na zadání veřejné zakázky jako „Společnost TD Borská pole“, za cenu 479.841.593,83 Kč bez DPH.

Následně plzeňský primátor Martin Zrzavecký a generální ředitel slovenské společnosti TSS GRADE a.s. Dušan Chovanec ve čtvrtek 23. srpna 2018 podepsali smlouvu na prodloužení tramvajové trati na Borská pole.


16. 9. 2018 16. 9. 2018 První náznaky dění v prostoru budoucího terminálu u křižovatky Kaplířova - Dobřanská se zřejmě objevily 13. 9. 2018, kdy zde probíhaly drobné terénní úpravy. Na místě se objevila také cedulka s informací o povolené stavbě.


 

Podobné stránky:
Plánované tramvajové tratě
Co nás čeká v tramvajovém provozu?
Dynamický dispečink
Inteligentní zastávky
Vozovna Slovany
Napájení tramvají
Zajímavé rekonstrukce tratí na přelomu 80. a 90. let
Rekonstrukce Sadů Pětatřicátníků 2003 - 2004 (v rubrice Z provozu)
Rekonstrukce mostu U Jána 2005 - 2006
Rekonstrukce Slovanské aleje 2006
Rekonstrukce Karlovarské třídy 2009

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz