Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.
(2000), (2001), (2002), (2003), (2004), (2005), (2006), (2007), (2008), (2009), (2010), (2011), (2012), (2013), (2014), (2015), (2016), (2017), (2018), (2019), (2020), (2021), (2022), (2023), (2024),
Výluky, akce, bulvárek, ...
V dalším roce rubriky "Z provozu" začneme bohužel plzeňskou klasikou a to autem v kolejišti. Těžko už by se spočítalo, kolik jich v posledních letech bylo, ale i přes snahu o doplnění dopravního značení se, zejména v zimních měsících a po setmění, podobné nehody opakují. A to jak zde na Palackého náměstí či Skvrňanské, tak i na Lidické či Gerské ulici. Ve většině případů přijede dispečer PMDP a za pomoci nájezdových klínů je automobil vytažen z kolejiště tramvají. Zde však majitel auta měl strach, že by při vytahování došlo k poškození vozu a tak tentokrát automobil Renault Clio vyprošťovali hasiči. Tedy čekalo se nejprve na jeřáb a celé vyproštění tak trvalo déle, než obvykle. Tramvaje linky č. 2 se ze Solní ulice jezdily obracet do smyčky Mozartova a na svůj čas se řadily ze sadů Pětatřicátníků směr Světovar. Do Skvrňan vyjely tak autobusy náhradní dopravy. Tramvajový provoz do Skvrňan byl přerušen cca na hodinu.
U příležitosti významného jubilea webu Plzeňské tramvaje proběhla v neděli 2. února 2020 krátká projížďka tramvají Astra na Borská Pole. Na jízdu byli pozvání fotografové, kteří přispěli svými obrázky na web a další přátelé tramvají. Vůz Astra byl vybrán s ohledem na možné ukončení provozu tohoto typu v letošním roce a také proto, že ač tyto tramvaje osobně nemám příliš v oblibě, tak v roce 2000 byly u zrodu a částečně i příčinou vzniku webu Plzeňské tramvaje. Více fotografií z této akce najdete ZDE.
Také v plzeňské MHD byla zavedena některá preventivní opatření proti šíření virových onemocnění. Kromě zvýšené důkladné očisty vozů je to také nařízené větrání vozů na konečných stanicích a otevírání všech dveří řidičem na všech zastávkách. Cestující tak nemusí mačkat tlačítka pro otevírání dveří. Když se podobná opatření zavedla o týden dříve v Praze, na sociálních sítích nešetřili pisatelé kritikou. Cestující se totiž ve vozech "překvapivě" více než tlačítek dotýkají madel, neboť jsou stále povinni se za jízdy držet. :) Takto alespoň vyznívala většina posměšných příspěvků. Ono však nejde jen o to mačkání tlačítek, ale při častějším a úplném otevírání dveří se vůz také důkladně větrá a to je hlavní důvod tohoto nařízení. Zda a jak je toto opatření účinné lze těžko prokázat, ale zkrátka ho máme od pátku 6. 3. 2020 také v Plzni. Od 11. 3. 2020 až do odvolání je přerušena výkuka pro základní a střední školy, kontaktní výuku ruší také ZČU. Nejprve jsou již také zakázané akce s více než 100 účastníky a po zavedení nouzového stavu od 12. 3. 2020 přichází i další omezení. PMDP však po dohodě s vedením města Plzně zatím nezavádí prázdninový provoz, aby nebyla zvyšována koncentrace cestujících ve vozech městské veřejné dopravy. Jak postupně přituhuje, přichází i další bezpečnostní opatření. Od 19. 3. 2020 musí mít cestujicí v plzeňské MHD zakrytá ústa i nos (rouškou, respirátorem, šátkem, či šálou). Na zastávkách, nejprve v oblasti Borských polí, se objevují informační cedule ve více jazycích. Řidiči tramvají nemusí toto zakrytí mít během pobytu v uzavřené kabině. Zatímco od úterý 24. 3. 2020 začíná na všech linkách drobné omezení, prakticky téměř prázdninový jízdní řád, již od soboty 22. 3. 2020 jsou o víkendech na linku č. 2 nasazovány vozy Vario LF 2/2 IN a EVO2. Tedy kapacita je zde mírně posílena, aby zde nedocházelo ke kumulaci cestujících. Lidí však jezdí poměrně málo. Vyjímečně se zde mohou objevit i Astry, ale ty by na dvojku měly vyjet spíše jen jako zálohy.
Také plzeňští tramvajáci a dispečeři PMDP se zapojili do tzv. coronavirus dance challenge a v tančním klipu ukazují, jak se správně chránit :-) Video na facebooku je zde ZDE, případně v lepší kvalitě na youtube ZDE.
Většinou na jaře přidávám pár jarních obrázků s tramvajemi a letos tomu nebude jinak. Podobné starší, např. z roku 2006 jsou ZDE .
Někomu se může zdát uvolňování opatření předčasné, ale každopádně se po městě v posledních dnech pohybuje viditelně více lidí, než v prvních týdnech karantény. Na základě pokynu krizového štábu města Plzně tak dochází od pondělí 20. 4 2020 k posílení provozu na linkách MHD. Tramvajové linky č. 1 a 2 pojedou od 20. 4. 2020 v přepravním sedle v intervalu 7,5 minut, v přepravní špičce v intervalu 6 minut. Linka 4 pojede v přepravním sedle v intervalu 5 minut, v přepravní špičce v intervalu 4 minuty. Víkendový jízdní řád zůstává stále stejný, tedy taktový s intervalem 7,5 minuty.
Další posílení provozu, respektive obnovení plného provozu přichází od 25. 5. 2020. Provoz v té době ovlivňuje níže uvedená výluka, ale jinak již bude četností spojů odpovídat provozu během běžného školního roku.
Na Mikulášském náměstí v úseku před bránou hřbitova jsou v oblouku propadlé panely. Od 7. 5. 2020 je zde omezena rychlost tramvají na 20km/hod. Protože se jedná o místo, kde tramvajím dávají přednost automobily, mohla by se pomalá rychlost zde někomu zdát jako schválnost od řidičů tramvají. Přibyla zde tak také vysvětlující cedule s omluvou. V polovině června bylo v nočních hodinách místo opraveno a omezená rychlost zmizela.
Od 16. 5. 2020 začala plánovaná oprava trati ve Sladkovského ulici, kde již mnoho let platilo omezení rychlosti na 30 km/hod. Trať z BKV panelů zde bude repanelizována, tedy bude rozebrána, položena nová podkladní asfaltová vrstva a položeny nové BKV panely. Závěrem se má má opravit navazující vozovka včetně parkovacích míst a také nástupní hrana v zastávce U Duhy. Po dobu opravy je tramvajový provoz organizován následně: Linka č. 2 je přesměrována od Mikulášského náměstí po Slovanské třídě na Slovany a po manipulační trati po Slovanské aleji na Světovar. Stejnou trasou přes Slovany pak zpět do centra. Ze Světovaru vyjíždí také pendl linka 2X do zastávky U Duhy. Tam je umístěna povrchová úvraťová výhybka tz. kaliforňan a obousměrné vozy linky 2X se odtud vrací zpět na Světovar. Linka č. 1 je od Bolevce zkrácena pouze na Mikulášské náměstí. Odtud se vozy vrací Sladkovského a Radyňskou ulicí zpět směrem Bolevec.
Po prvním týdnu výluky je původní tramvajová trať rozebrána, je položena nová podkladová asflatová vrstva a jsou již pokládány nové BKV panely. Začátkem června jsou v panelech uloženy svařené kolejnice a pomocí zatlačovačky jsou do panelů upevněny. Na závěr jsou kolejnice přebroušeny a okolí tratě doasfaltováno. Výluka ve Sladkovského ulici trvá do 13. 6. 2020. Od 14. 6. 2020 je pak linka č. 2 vrácena svou původní trasu Světovar - Skvrňany. Také linka č. 1 jezdí ve své stálé trase Slovany - Bolevec.
Od 1. 7. 2020 byla zahájena výluka z důvodu rekonstrukce Solní ulice. Půjde také o rekonstrukce inženýrských sítí, tedy vodovodu, kanalizaci a plynovodu. Následně pak bude vybudována tramvajová trať formou pevné jízdní dráhy s pružným upevněním a kolejiště bude zadlážděno (podobně jako před radnicí). Předlážděna bude tak i vozovka a chodníky.
Po dobu výluky trati v Solní ulice je provoz tramvají organizován následovně: Na opačné straně je provozována linka označená 1/2 v trase Skvrňany - Bolevec a zpět. Vyloučený úsek pak nahrazuje okružní autobusová linka 2A. Ze sadů Pětatřicátníků, respektive ze zastávky v Prešovské ulici vede přes náměstí Republiky na Anglické nábřeží. Zde je přestup na tramvaj, nebo z ní na autobus. Autobusová linka pokračuje k nádraží do zastávky Pařížská a po té zpět přes Mrakodrap a zastávku U Práce až do Prešovské ulice.
Kromě komplikací pro cestující přináší tato výluka také komplikace související s vypravováním tramvají. Konkrétně jde o náročné vyjíždění tramvají na linky č. 4 a 1/2. Protože Solní ulice je po celou dobu zcela neprůjezdná, zůstává tramvajová síť s vozovnou na Slovanech spojena pouze kolejí vedoucí Prešovskou a Zbrojnickou ulicí. Tedy tou používanou v běžném provozu pro směr Slovany.
Každé ráno se však musí z vozovny dostat také vozy, které zajišťují provoz na lince č. 4 (Bory - Košutka) a 1/2 (Skvrňany - Bolevec). Před zahájením pravidelného provozu tak velmi brzy ráno jedou tyto tramvaje do obratiště U Zvonu, odkud couvají Zbrojnickou ulicí přes náměstí Republiky a Prešovskou ulicí až do Sadů Pětatřicátníků. Všechny vozy včetně záložních musí vycouvat před zahájením provozu výlukové autobusové linky 2A, se kterou se již v této trase nemohou míjet. V pracovní dny během prázdnin tak tudy musí mezi cca 3:20 a 4:30 vyjet 27 tramvajových vlaků. Lehčí to samozřejmě mají obousměrné tramvaje.
Ve středu 22. 7. 2020 před osmou hodinou zastavila tramvajový provoz překážka na tom nejméně vhodném místě. Jeden z testovaných maskovaných osobních vozů, které vídáme často v plzeňských ulicích, zůstal stát u zastávky Anglické nábřeží. Jeho naložení se nedařilo rychle a tramvajový provoz tak byl zastaven od 7:56 do 9:00.
Při současné výluce tak byl zastaven provoz tramvají v úsecích Anglické nábřeží - Slovany (linka 1) a Anglické nábřeží - Světovar (linka 2). Tramvaje stály v obratišti U Zvonu, na mostě U Jána a další byly zastaveny již v zastávce Hlavní nádraží. Výlukové autobusy z linky 2A pomohly tak i s cestou na Slovany.
Z důvodu stavebních prací na tramvajové trati na Karlovarské třídě proběhla v sobotu 25. 7. 2020 od 6:30 do cca 18:30 výluka tramvajové dopravy na lince č. 4. Tramvaje linky č. 4 byly ve směru na Košutku odkloněny do Mozartovy ulice. V zastávce Lékařská fakulta si pak cestující mohli přestoupit na autobusy výlukové linky č. 4A, která byla v provozu polookružně v úseku Košutka – Lékařská fakulta - Košutka.
V neděli 2. 8. 2020 cca ve 20:30 došlo na Mikulášském náměstí k čelnímu střetu dvou osobních vozidel. Dle informací z médií jelo vozidlo směrem do centra řízené cizincem značnou rychlostí v protisměru. Po dobu odstraňování následků a vyšetřování nehody tak byl zastaven také provoz tramvají a to až do cca 23:10. Na Slovany a Světovar tak vyjely také autobusy náhradní dopravy.
Od soboty 8. 8. 2020 probíhá na lince č. 2 výluka do Skvrňan. Provoz tramvají původní výlukové linky 1/2 je tak nahrazen pouze linkou 1X v trase Bolevec - Sady Pětatřicátníků. Z konečné Skvrňany jedou do centra autobusy náhradní dopravy linky 2A. Ty jedou až na Anglické nábřeží, kde lze přestoupit na tramvaje směr Slovany či Světovar. Důvodem výluky je rekonstrukce tramvajové trati na Skvrňanské třídě. Jde o úsek od Domažlické třídy ke křižovatce před autobusovým nádražím, tedy o úsek, kde byla od loňského léta snížená rychlost nejprve na 10km/hod, která byla později po přidání rozchodnic navýšena na 20 km/hod.
Přibližně po týdnu je pod tratí položena protivibrační rohož a připravováno nové štěrkové lože. Následuje pokládka nových betonových pražců. Stejným způsobem byl před pár lety již rekonstruován navazující přejezd v křižovatce u výjezdu z autobusového nádraží.
Na betonových pražcích se brzy objevují také kolejnice a kolejiště je postupně zasypáváno štěrkem. Celá trať se samozřejmě vyrovná až při podbití štěrkem. Malá strojní podbíječka pracuje na Skvrňanské třídě od neděle 23. 8. 2020. Následně jsou také osazeny nové obrubníky a doplněná zemina v travnatém oddělujícím pásu.
Více než měsíc po začátku výluky v Solní ulici, při které jsou rekonstruovány také inženýrské sítě (vodovodní a plynové přípojky, kanalizace) přichází na řadu znovu budování tramvajové trati.
Tramvajová trať zde bude tvořena tzv. pevnou jízdní dráhou. Nad protivibrační rohoží jsou zafixovány kolejnice do výsledné polohy pomocí různých podkladů a svěrek. Na kolejnice jsou nasazeny plastové podkladnice s plastovými hmoždinkami a nalepené protihlukové bokovnice. Celá konstrukce s kolejištěm je následně zalita betonem. Povrch kolejiště, včetně povrchu celé ulice, bude tvořen dlažbou.
Kolejiště je však bohužel zatím budováno pouze v polovině Solní ulice blíže k sadům Pětatřicátníků. Od Sedláčkovy ulice k náměstí Republiky se stále řeší síťové rekonstrukce.
Rekonstrukce kolejiště na části Skvrňanské je dokončena a tramvaje do Skvrňan tak 1. 9. 2020 opět vyjíždějí. Dokončena však není ještě rekonstrukce Solní ulice a tak do Skvrňan jede opět ještě výluková linka 1/2 z Bolevce. Provoz je organizován podobně jako od 1. 7. 2020, avšak vzhledem k zahájení školního roku jsou plné jízdní řády. Vozy pro linku 4 a 1/2 stále centrem vycouvávají brzy ráno před zahájením pravidelného provozu. Na lince č. 1/2 jde o 14 souprav, na lince č. 4 o 22 souprav a dále 4 záložní do smyčky Mozartova, tedy celkem 40 souprav, které musí od Zvonu k synagoze vycouvat. A na linky č. 4 a 1/2 jsou v tuto dobu nasazovány přednostně soupravy dvou vozů, případně velkokapacitní vozy.
Na linky 1 a 2 z Anglického nábřeží na Slovany a Světovar jsou vypravovány převážně středněkapacitní vozy (EVO, Inky, Astry). Jízdní řády jsou nyní tvořeny tak, že vůz jede z Anglického nábřeží jednou jako jednička na Slovany a zpět a následně jako dvojka na Světovar a zpět. Důvodem bude patrně snadnější organizace čerpání bezpečnostních přestávek řidičů a to pouze na Světovaru.
Začátkem září je v Solní ulici kolejiště stále pouze v polovině od Sedláčkovy ulice k sadům Pětatřicátníků. V části blíže k náměstí Republiky se stále pracuje na síťových opravách, místy v hlubokých výkopech. V těchto dnech to tak nejprve vypadá, že termín zprovoznění trati nebude dodržen. Pouze přímo na výjezdu z náměstí Republiky kousek kolejiště přibyl. Pak však nastává zlom a kolejiště je vybudováno prakticky během několika málo dní, viz. přiložené fotografie. Na stavbě se tak některé dny pracuje i do pozdních večerních hodin.
Dne 15. 9. 2020 krátce po jedenácté hodině projel zkušebně trať v Solní ulici pracovní vůz č. 175. Kontrolován byl průjezdný profil a zda dosáhne všude sběračem na trolej. Jak je i ze snímku patrné, do dokončení rekonstrukce ulice toho ještě hodně chybí. Kromě vydláždění vozovky i chodníků by zde mělo být také vyměněno veřejné osvětlení. Původní lampy by měly být nahrazeny lucernami na domech, podobně jako v dalších ulicích historického centra. Od 16. 9. 2020 je tu však již spuštěn pravidelný tramvajový provoz. Protože se stále projíždí staveništěm, tramvaje zde mají omezenou rychlost na 15 km/hod.
V sobotu 26. 9. 2020 probíhal od cca 6:30 do cca 22:00 odklon tramvajových linek z centrální zastávky Sady Pětatřicátníků. Důvodem byly práce na kolejišti, konkrétně výměna rozjezdové výhybky (mezi náměstím Republiky a Bory). Již v předchozím týdnu byla během provozu výhybka odkrývána. V sobotu pak byly linky ve směru Slovany, Světovar a Bory odkloněny Palackého ulicí a zastávka Sady Pětatřicátníků byla tak nahrazena zastávkou U Synagogy. Čtyřky od Bor pak místo objížděly přes náměstí Republiky a Zvon k Hlavní poště a dál na Košutku. V tuto sobotu panovalo celý den velmi nevlídné počasí s trvalým deštěm.
V rámci akce "Víkend otevřených ateliérů" vyjela v sobotu a v neděli 26. - 27. 9. 2020 zvláštní vyzdobená tramvaj. Uvnitř byly pro cestující či návštěvníky k dispozici informační materiály o akci i s mapou otevřených míst. Tramvaj projížděla dle zvláštního jízdního řádu postupně na všech linkách. Nasazena na tuto akci byla současná nejnovější plzeňská tramvaj EVO2 č. 379.
Od 1. 9. 2020 musí mít cestující ve vozech MHD zakrytá ústa a nos rouškou, či jiným textilem, od 10. 9. 2020 pak řidiči opět otevírají všechny dveře na všech zastávkách.
Od 3.10. jsou díky koronavirové situaci zcela zrušeny střídané svačiny řidičů a bezpečnostní přestávka je čerpána v rámci delšího odstavného času na konečných.
Znamená to vyšší tramvajovou výpravu o víkendech i ve všední den. Na linkách č. 1 a 2 se jízdní řády na zastávkách nemění, na čtyřce pak ano. Pro cestující je však rozsah
provozu podobný, zatím k omezení nedochází.
Výprava všední den:
V termínu 24. 10. - 7. 11. 2020 probíhá výluka na lince č. 4 na Košutku. Po dobu výluky je linka č. 4 odkloněna do obratiště Mozartova. Cestující směřující na Košutku si tak v zastávce Lékařská fakulta musí přestoupit na autobus náhradní dopravy linky 4A. Ten jezdí polookružně mezi Košutkou a Lékařskou fakultou, pak ke Geře, odtud Alejí Svobody a zpět na Košutku. Kolem Lékařské fakulty tak projíždí opačně, než při dřívějších podobných výlukách, což bylo v první den pro mnoho cestující matoucí. Důvodem je nemožnost autobusů přejíždět přes tramvajovou trať v křižovatce U Družby. Důvodem tramvajové výluky jsou právě opravy kolejových přejezdů v křižovatkách u Družby a u zastávky Sokolovská. Problémem nebyly tolik ani tak koleje, jako houpající se panely pod projíždějícími autobusy na přejezdech.
Vyrovnané a podbité kolejiště bylo nyní v místech přejezdů zalité betonem a vrchní vrstva bude asfaltová. Dále bylo v křižovatce pod zastávkou U Družby opraveno spojení s navazujícím úsekem trati z BKV panelů.
Na základě pokynu objednatele dopravního výkonu (město Plzeň) dochází od 2. 11. 2020 od ranní výpravy k omezení na tramvajových linkách 1 a 2 z důvodu snížené poptávky po přepravě (nynější zdravotní krizová situace). Na lince č. 4 pak k omezení dochází od 8. 11. 2020, tedy po ukončení výluky na Severním předměstí.
Linka č. 1: 10 celodenních pořadí, 2 šejdry (6 minut ve špičce; 7,5 minuty v sedle) Od 10. 11. 2020 pak dochází k dalšímu omezení kapacity na linkách č. 1 a 2 a to změnou nasazovaných vozidel. Na linku č. 1 jsou vypravovány pouze krátké sólo vozy a na linku č. 2 pak středněkapacitní vozy (obvykle nasazované na linku č. 1).
Z důvodu stavebních prací na vodovodu pod tramvajovou tratí na Mikulášském náměstí, probíhá ve dnech 15. – 24. 11. 2020 výluka tramvajové trati na linkách 1 a 2 v úsecích náměstí Republiky – Slovany/Světovar. Tramvajové linky z Bolevce a Skvrňan tak jsou ukončeny na náměstí Republiky a po obrátce U Zvonu se vrací zpět. Autobusy náhradní dopravy linky 1/2A pak z náměstí Republiky polookružně směřují po Koterovské třídě na Světovar, odtud na Slovany a zpět po Slovanské třídě do centra. Zdánlivě obyčejnou výluku však značně komplikuje fakt, že je díky ní odříznutá vozovna od zbytku provozované sítě. Tramvaje tak po celou dobu výluky nocují na konečných, případně na manipulačních obratištích.
Vozy linky č. 1 (Bolevec - Náměstí Republiky) jsou vypravovány z konečné Bolevec, kde tedy také nocují. V pracovní dny je zde nasazeno osm pořadí, o víkendech pak šest. Je zde šest vozů EVO2 a dvě Astry (303 a 307). Na linku č. 2 (Skvrňany - Náměstí Republiky) jsou tramvaje vypravovány ze Skvrňan a jsou zde nasazené soupravy, či velkokapacitní vozy. V pracovní dny je nasazeno osm pořadí, o víkendech pak šest. Nejkomplikovanější je výprava na linku č. 4, která je v provozu v celé své trase (Košutka - Univerzita) a zároveň jde o nejvíce vytíženou linku. V pracovní dny je zde vypraveno patnáct celodenních pořadí a tři šejdry (špičkové posily). O víkendu pak jedenáct pořadí. Vozy na čtyřku jsou vypravovány z konečných Košutka a Univerzita, dále pak z odstavné třetí koleje u hotelu CD a také z obratiště Malesická v Předních Skvrňanech. Nasazeny jsou zde soupravy, či velkokapacitní vozy. Protože se žádné tramvaje nedostanou do vozovny na údržbu, jsou v obratišti Mozartova zaparkované čtyři záložní soupravy a pokud se na vypravovaných vozech objeví nějaká závada, mění se za záložní vůz odtud. Důvodem výluky byly opravy vodovodu pod tramvajovou tratí na Mikulášském náměstí. Byly zde dva hluboké výkopy a práce tu proběhly poměrně rychle. Již 20. 11. 2020 zde probíhá pokládka BKV panelů a to jak původních, tak několika nových.
Podobně jako v jiných, zejména zahraničních městech, vyjíždí také v Plzni opět vánočně vyzdobená tramvaj. Jedná se opět o tramvaj typu Vario LF 2/2 IN a tentokrát o vůz č. 366. Od pondělí 30. 11. 2020 je "Vánočka" nasazena v pravidelném provozu na linkách č. 2 a č. 4. Její odjezdy najdete vpravo. Více o Vánoční tramvaji najdete na zvláštní stránce ZDE.
Na základě pokynu objednatele dopravního výkonu (město Plzeň, krizový štáb) dochází od 30. 11. 2020 od ranní výpravy k částečnému obnovení plného provozu na tramvajových linkách 1, 2 a 4. Na linkách 1 a 2 se navrací rozsah provozu jako v běžném plném provozu (intervaly 5 minut špička, 7,5 minuty sedlo a víkend). Provoz linky 1 ve středněkapacitních tramvajích (pracovní den) a v sólo vozech (víkendový den). Provoz linky 2 v tramvajových soupravách (pracovní den) a v sólo vozech (víkendový den). Na linku 4 se navrací rozsah provozu jako před výlukou Slovanská (intervaly 4 minuty špička, 5 minut sedlo, 7,5 minuty víkend). Provoz linky 4 v tramvajových soupravách (celotýdenně). Tedy oproti normálnímu stavu je ještě mírně omezen provoz na lince č. 4. O víkendech, počínaje sobotou 5. 12. 2020, je až do vánoc posílen provoz linky č. 2 nasazením souprav, oproti běžně nasazovaným sólo vozům.
To už tu dlouho nebylo. A tentokrát to myslím opravdu. Možná ještě loni to bylo klidně několikrát do měsíce, ale možná skoro už rok, byl relativně klid. Řidička automobilu odbočila 28. 12. 2020 cca ve 20:20 v křižovatce Plaská - Studenstká do kolejiště, kde uvízla. Po příjezdu dispečerů vybavených lanem a nájezdovými klíny pak auto vytáhla tramvaj Vario LF 2/2 IN č. 362. Tramvajový provoz byl obnoven přibližně po dvaceti minutách.
Pokračování najdete na další stránce:
© Jan Šlehofer a autoři uvedení na fotografiích |