Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.
některé již neprovozované typy: Křižík, Ringhoffer, Trabuko, T1, T2, T3, T3G, T3R.P, KT8D5, T3M, Astra, Historický vůz T2 č. 133
![]()
Ačkoliv to zejména zpočátku znělo až neuvěřitelně, v Plzni se opět můžeme setkat s tramvají T2. Liberecký DP nahrazoval některé dosud provozované vozy T2R částečně nízkopodlažními vozy T3R.PLF a v roce 2006 skončily v pravidelném provozu další dva vozy T2R. Díky vstřícnosti DPML, a.s. a úsilí některých „nadšenců“ z plzeňského dopravního podniku se podařilo za symbolickou cenu tramvaj odkoupit a přepravit do Plzně.
![]() ![]() ![]() ![]() Zmiňovaný vůz T2 je vyroben roku 1958 (v.č. 149449/1958). Od ledna 1959 byl provozován v Ostravě pod evidenčním číslem 612. Zde za dobu svého působení prošel dvěmi generálními opravami, při kterých byl mimo jiné nahrazen přední reflektor dvěmi, provedeny výřezy v plentách u podvozků, původní sedačky nahrazeny laminátovými, dosazena posuvná okna z vozů T3 a byla upravena elektrická výzbroj rovněž dle vozů T3. V Ostravě byl vůz T2R č. 612 až do ledna 1995, kdy následoval prodej do Liberce.
![]() ![]() ![]() ![]()
V odpoledních hodinách dne 10. 1. 2007 byla konečně tramvaj T2R č. 23 naložena v liberecké vozovně na trajler a v nočních hodinách dorazila do Plzně. Zbytek noci přečkala v areálu přepravce, odkud pochází fotografie vpravo dole. Do vozovny Slovany byla přivezena v ranních hodinách dne 11. 1. 2007.
![]() ![]() ![]() ![]()
V Plzni byly z tramvaje odstraněny reklamní nápisy (barevná fólie prozatím zůstala) a obdržela evidenční číslo 133. To bylo vybráno z toho důvodu,
že tento vůz je starší než všechny původní plzeňské vozy T2 (označené čísly 134 - 159).
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Vůz byl vystaven ještě ve své původní podobě na dni otevřených dveří v roce 2007.
S blížícím se červnovým výročím 110 let tramvají v Plzni začínají být tramvajoví fandové (ať už z PMDP, či mimo
Na co zatím bohužel nedošlo, jsou sedačky. Výroba replik původních sedaček v budoucnu však není vyloučena a jediné, co by pak na voze zůstalo viditelně neoriginální, budou okna z T3. To však již mnoho běžných lidí nepostřehne a už jen odborníci tuší, že vůz má rovněž nepůvodní elektrovýzbroj z vozu T3.
Veřejnosti se vůz představil a pro mnohé byl hvězdou oslav 110 let městské hromadné dopravy v sobotu 27. 6. 2009. Více o oslavách ZDE.
![]() ![]() ![]() ![]()
Další snímky tohoto historického vozu najdete také v reportáži ze zvláštní objednané jízdy vozu T2 č. 133.
![]() ![]() ![]() ![]() Veřejnost se ve voze se staro-novým interiérem měla možnost poprvé svézt při historických jízdách při květnových oslavách osvobození 2011. Z nich pochází i následující video.
Dobové snímky a stručné info o vozech typu T2 najdete na stránce T2.
Další historická vozidla:
některé již neprovozované typy: Křižík, Ringhoffer, Trabuko, T1, T2, T3, T3G, T3R.P, KT8D5, T3M, Astra, © Jan Šlehofer a kolegové uvedení na fotografiích
|